Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Värmebälte?

  • svenne

    Medlem
    6 december, 2007 vid 13:16

    Inte i surfsammanhang, men vid andra tillfällen.
    Löjligt bra idé. Det är en saltlösning i påsen och “the magic button” är en kristall som knäcks när man trycker på den, och när man gör det börjar den lilla sprickan oxidera och det avges värme. Irriterande enkelt. Du behöver inte köpa något heavy duty-magbälte á la proffsboxning, de finns på Clas Ollon eller hos friluftsbutiker.

  • gammelsurfen_

    Medlem
    6 december, 2007 vid 14:17

    naaah drar på en abtronic för att maximera effekten av träning. en och annan stöt blir det…

  • basse

    Medlem
    6 december, 2007 vid 14:21

    Små versioner av sådana påsar är rätt bra att ha i kritpåsen när man klättrar en krispig dag!! Funkar skitbra men håller inte värmen särskilt länge… de små alltså.

  • svenne

    Medlem
    6 december, 2007 vid 14:36

    Jag har haft de däringa tyska, de håller en timme i alla fall.
    Men jag vet i tusan, jag fryser inte om kroppen när jag surfar.
    I kritpåsen, har inte tänkt på det…

  • ola-h

    Medlem
    7 december, 2007 vid 13:13

    @Svenne 432798 wrote:

    Det är en saltlösning i påsen och “the magic button” är en kristall som knäcks när man trycker på den, och när man gör det börjar den lilla sprickan oxidera och det avges värme.

    Aha. Salt. Vi som seglar saltvatten har alltså problemet löst. I med de magiska knapparna direkt i vattnet, Och så trycker vi på dem ett tag och får hela viken uppvärmd till 27 grader….

    Och allt eftersom åren går blir det allt fler förbrukade knappar i vattnet, men av dem bygger v sedan bara ett konstgjort rev.

  • surfmanj

    Medlem
    7 december, 2007 vid 14:06

    Vet inte hur det är med mig, men midjan är det sista stället jag brukar frysa om??

  • jakob_s

    Medlem
    7 december, 2007 vid 15:16

    Men vaafaan är det där för jävla Tomte grej..
    Funkar ju ett tag..men när man når brytgränsen när kroppen inte KAN hålla värme Blir det ju livsfarligt..

    När man lurar kroppen att den inte fryser så bibehåller man ju normal yttlig cirkulation och på så vis kyls man ju av på nolltid och hamnar i hypertermi mycket tidigare än vad man skulle gjort om man inte använt artificiell värme

    Men visst…Det är ju bekvämare…

  • kamaaina

    Medlem
    8 december, 2007 vid 12:32

    @Jakob_S 433041 wrote:

    Men vaafaan är det där för jävla Tomte grej..
    Funkar ju ett tag..men när man når brytgränsen när kroppen inte KAN hålla värme Blir det ju livsfarligt..

    När man lurar kroppen att den inte fryser så bibehåller man ju normal yttlig cirkulation och på så vis kyls man ju av på nolltid och hamnar i hypertermi mycket tidigare än vad man skulle gjort om man inte använt artificiell värme

    Men visst…Det är ju bekvämare…

    Där tror jag du har fel!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Värmebälte?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.