Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varning för högflygande Norrmän i Apelviken…

  • Varning för högflygande Norrmän i Apelviken…

    Publicerad av periskop på 28 augusti, 2007 vid 16:56

    I söndags brallade det ju på bra, mörka moln kom in och dom flesta hade ju vett att ta ned sina drakar, men som bekant har vi grannar (Norrmän) som är lite av det tokigare slaget som fortsatte som om det regnade (vilket det också gjorde kom jag just på). Hur som helst, att köra nära stranden ger ju spektakulära bilder men jag kan tänka mig att alla inte var lika glada. Personligen kan jag faktiskt tycka att en viss hänsyn är på plats, syftar då på att landa ett par meter ifrån gående vindsurfare och kiteloopa draken in över stranden kanske är mindre lämpligt om vi nu vill ha “vår” vik öppen för kiting i fortsättningen. Är man inte local kanske man dock är mindre angelägen…
    En del bra bilder blev det dock…

    Kent-nästan-Local 🙂

    pln svarade 16 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • eagletech19

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 17:23

    Tjenare

    Årets bästa dag även om man fick ta det lugnt med hoppen eftersom det låg windsurfare och surfare överallt:grin:

    Men vågridningen var helt underbar längre ut i viken

    Som sagt snygga bilder:laugh:

    Mvh /Roger

  • curry

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 18:35

    hahaha, d e ju bajsmannen Jörgen!!!

  • hakisch

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 05:30

    skön poäng kent, håller med. Det är jätte inspirerande och duktigt men hyffsat dumt att riskera stämmningen och säkeheten för andra denna dag. höga hopp är ju inget ovanligt i viken men man kan ju välja det säkra för andra trotsallt. att ligga i len10 style loopar vid shorebreak med mycket folk e är inte det smartaste. Även om de va photosess så berrättigar inte det till andras fara. Håller med roger att det är klokare att köra längre ut. (i alla fall när det är mer än crowded)

    go big …

  • andi_j

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 07:01

    Jag håller med fullständigt! Kom precis när “galningen” höll på som värst. Helt utan hänsyn. porta honom från viken 🙂

  • tom-tom

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 07:06

    Polaren Patrik på Torö igår em. Inte illa studsat från plattvatten.

    Ozone Instinct Edge 11, runt 10-11, gusting till typ 15.

    DSC_0036-1.jpg

  • skotten

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 07:46

    Nice session Aloha from the South.

  • pln

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 08:07

    Gillar verkligen sista bilden med texten på skylten!!:laugh: :laugh:

    Fint Kenta

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varning för högflygande Norrmän i Apelviken…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.