Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VARNING FÖR NYA PRYLAR!!

  • VARNING FÖR NYA PRYLAR!!

    Publicerad av dannew på 23 augusti, 2004 vid 08:35

    VARNING FÖR NYA PRYLAR!!! TESTA DEM INTE!!! Det blir alldeles för dyrt…….

    Synd att man inte är född sjukligt rik så man hade råd att spendera lite mer $ på sin sport. Jag testade F2s nya Guerilla Wave igår. En ganska klassiskt shapad vågbräda med måtten 242*54*77 liter. Bästa vågbrädan jag kört och då har jag själv en RRD Cult 50 vilket inte säger lite! Men nya brädan var lite bättre och lättare till allt. Dyrt…. Vill ha! Men det får vänta.

    Kompisen testade nya RRD Swallow tail (tror jag den heter?). Kort, bred vågbräda med kite fenor på sidorna. Och se… nu duger inte gamla brädan längre, han vill också ha nytt.

    Farligt att testa nytt då vill man bara byta! Men all heder åt er surfhandlare som har börjat se till att det finns testbrädor som man ibland kan låna så man får testa grejerna innan man köper dem. Skulle inte våga köpa en bräda otestad igen.

    Surfa lugnt och håll HÅRT i plånboken när ni testar nya grejer! Som om det skulle hjälpa….. ;o) laugh.gif

    c_c svarade 19 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • leo

    Medlem
    23 augusti, 2004 vid 15:16

    Hittar inte rrd waves swallow (modell 2004) till försäljning i Sverige… Konceptet verkar väl annars rimligt för småvågor och 4.7-6.2 vind? Eller har vi för mkt vindswell här för att det ska funka?

    http://www.iwindsurf.co.uk/modules.php?set_albumName=album41&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php&page=1

  • herodude

    Medlem
    23 augusti, 2004 vid 21:01

    sp kränger/kommer att kränga nya rrd….

  • c_c

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 09:15

    Passa på att köpa september-numret av Windsurf UK, där de testar 11 vågbrädor och 15 vågsegel: http://www.windsurf.co.uk/ws.html

    Nedan gör sig Staffan redo för premiärtur med F2 Guerilla Wave:

  • c_c

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 09:18

    MC med RRD WaveSwallow 78, hans “favorit” av de testade brädorna:

  • s

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 12:22

    Den som spar han har snart bara pengar kvar!!!!

    Jag hade en mycket intressant dag i fredags då jag “tog ledigt” från jobbet hela dagen för att testa brädor!

    Det var riktigt bra förhållanden för detta, 5.0 vind och jämna vågförhållanden. Det gjorde att alla brädor kunde köras under en förmiddag och jag kunde känna hur de var i förhållande till varandra. Riktigt intressant!

    Jag testade Tabou Pocket Wave 78, Starboard EVO 70, RRD Wave Swallow 78 samt F2 Guerilla Wave 77.
    Dessutom seglade jag Tabou DaCurve 79 dagen innan i liknande förhållanden.

    Väldigt intressant att jämföra brädor med liknande volym men olika shape mot varandra. Det optimala här hade väl varit att segla Evo 74 istället för 70 men… Allt går inte att få på en dag.

    Inom kort kommer testutlåtande att finnas på Surfdagboken.

    /Staffan

  • herodude

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 12:28

    vilka simmer segel testar dem??? om de testar nåra…

  • vinta_kestrel

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 12:40

    Jepp, mycket trevlig läsning för oss Evo-åkare wink.gif Synd att de inte hade med JP Real World eller motsvarande RRD i testet. Samt saknade jag Hot i segeltestet.

  • c_c

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 14:07

    Tror de testade Simmer X-Flex…fick tidningen igår och bläddrade bara snabbt igenom den.

    Både brädor & segel verkar få höga betyg överlag, skillnaden ligger snarare i vilken karaktär man vill åt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VARNING FÖR NYA PRYLAR!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.