Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varning för Top 12 i Malmö!

  • Varning för Top 12 i Malmö!

    Publicerad av anonym-anvandare på 23 juli, 2004 vid 08:03

    Jag vill höja ett varningens finger för Top 12 i Malmö alternativt länk

    Jag köpte nyligen ett par solglasögon över nätet från deras webbshop. På siten utlovades fri frakt om man betalade med kort samt 14 dagars öppet köp. Glasögonen kom och tyvärr var de inte riktigt som jag tänkt mig, varpå jag ringde upp och kollade vad som gällde med det öppna köpet. “Inga problem, det är bara att skicka tillbaka så får du tillbaka dina pengar”, fick jag som svar.

    När jag efter ett tag skulle få tillbaka mina pengar hade de dragit av 25% av varans pris. Eftersom jag inte blivit upplyst om detta varken i min telefonkontakt eller via webben blev jag ganska förvånad.

    Som svar på varför de gjort detta fick jag “Ingenting är gratis. Vi har folk som ska ha lön för att slå in paket, skriva adress etc. Dessutom vill vi ha betalt för frakten till dig”.

    Jag kan ha viss förståelse att man vill ha tillbaka pengar för frakt, men då får man fan upplysa om detta i förhand. Att lägga på någon extra avgift för att man expierar en kund är bland det dummaste jag hört.

    Jag kommer i alla fall aldrig mer att köpa något i denna affär. Bedöm själva hur ni tycker det verkar.

    Rock on!

    voodoo svarade 19 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • syke

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 08:10

    ey, man får inte dra av för öppet köp. Vägra att pröjsa bara, eller anmäl dem så att du får tillbaka din stash. Kanske ingen jättesumma, men rätt skall vara rätt, och nästa gång kanske någon köper en bräda, och då rör det sig ju om er pengar.

  • vargen1212

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 08:40

    Det här kan du inte ställa upp på. Gå vidare i fallet. Du kan ju alltid upplysa dem om att du spridit dåligt rykte över dem här. Det kanske tar skruv. Det är viktigt att ta strid i såna här fall tycker jag. Lycka till.

  • brickan

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 08:55

    Nej dom har helt fel ska dom ha pengar för frakt mm så ska det stå på ditt kvitto.
    Om det bara står solglasögon 980:- tex så ska du ha alla pengar tillbaka inget snack.
    Står det solglasögon 880:- frakt 100:- får du nöja dig med 880:-
    Om du bor i en kommun som inte är urfattig så finns det konsumenthjälp gratis bara att ringa kommunen och fråga dom hjälper dig i ärendet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 11:58

    Jag har haft lång e-mail korrespondens med dem. Problemet är att de inte verkar förstå vad som står i distansavtalslagen. Men en anmälan till konsumentverket är inlämnad plus att jag i varje forum som jag hittar berättar ovanstående story. Tar gärna emot förslag på fler forum.

  • voodoo

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 16:42

    MYCKET dålig reklam för denna sk seriösa firma frown.gif
    Du anonyme..stå på dig wink.gif
    Skaffa gärna lite utgifter i detta ärende för det blir dom som får stå för allt till slut!
    Kanske tom en polisanmälan för stöld.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varning för Top 12 i Malmö!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.