Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varning – Warning – Achtung – Advarsel – Jodido

  • Varning – Warning – Achtung – Advarsel – Jodido

    Publicerad av pepa på 4 december, 2003 vid 19:11

    Hall er borta fran El Yaque, Isla Margarita, Venezuela. Ni som har tankt aka hit for att kitesurfa borde nog tanka om. Vinden ar svinbyig, alltsa mycket varre an jag nagonsin kannt hemma i Svedala, och ska man vara borta nagra manader sa haller inte det. Dessutom kommer vinden oka i styrka framemot februari nagon gang, da locals sager att det blir sa mycket att det inte gar att kajta pa dagarna da (okej, du kan sakert Hugo…), kanske en stund pa morgonen bara. Vi som ar har ar valdigt forvanade att vi inte sag eller horde nagonting om detta innan vi akte hit, pa internet tex star det bara om hur bra vind det ar. Sa om du har bokat men har avbokningsskydd, anvand det! Brasilien ar battre nu.
    Det som ar bra med stallet ar att det ar billigt. Man kan leva pa ca 500 dollar i manaden (inklusive boende).
    Ta det lugnt och hoppas ni far en trevlig resa!

    anonym-anvandare svarade 20 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2003 vid 20:21

    säkert att du inte bara vill ha stället för dig själv? smile.gif

    nej men allvarligt talat det är överraskande var själv på väg innan och har bara läst om hur mycket och bra vind det är. kollar man statistiken från tidgare år ser det inte ut att vara FÖR mycket förutom några gånger per månad.

    har inte hört något om att det är byigt heller.

    enligt kitesurferen.dk är det ett jättebra ställe.

    vad jag förstått är dessutom brasilien inte så bra på vintern fast det kanske är fel? fortaleza har regnperiod då(jan-april) men det finns ju iofs andra ställen där…
    ska själv till fortaleza i maj-augusti.

    well tack för tipset nu har jag definitivt dumpat venezuela.

    //staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2003 vid 20:32

    Hörru Staffan, berätta lite mer om regnperioden, är det
    massor av regn varje dag eller regn nån dag i veckan? Finns
    det nån sajt med regnstatistik?
    Jag har letat efter biljett till Fortaleza idag men det är
    tydligen helt fullbokat fram till nyår ungefär och lika
    svårt att ta sig hem första halvan av januari… frown.gif
    /Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2003 vid 20:53

    http://www.kite-fortaleza.com eller [url=”http://www.kitefortaleza.com.”]www.kitefortaleza.com.[/url] inte så mycket (vettig) info men.

    killen som har siten heter Cris Mateo och är spanjor, ganska hygglig på engelska.
    email: kite4taleza@yahoo.com

    som jag förstått är det jättebra vind december ut men den blir svagare i januari och fram till april/maj plus att det regnar en del under den tiden. nästan aldrig hela dagarna men ordentliga skyfall 1-2ggr per dag.

    har försökt leta info om stället men det är väldigt svårt att hitta. har inte hittat någon sida med statistik och all info jag hittat har i princip varit på portugisiska.

    hittar du nåt så hör gärna av dig.

    //staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2003 vid 20:54

    finns ingen statistik på sidan men det var cris som sa det.

  • rambo_johnson

    Medlem
    4 december, 2003 vid 21:18

    Svar till:


    Hall er borta fran El Yaque, Isla Margarita, Venezuela. Ni som har tankt aka hit for att kitesurfa borde nog tanka om. Vinden ar svinbyig, alltsa mycket varre an jag nagonsin kannt hemma i Svedala, och ska man vara borta nagra manader sa haller inte det. Dessutom kommer vinden oka i styrka framemot februari nagon gang, da locals sager att det blir sa mycket att det inte gar att kajta pa dagarna da (okej, du kan sakert Hugo…), kanske en stund pa morgonen bara. Vi som ar har ar valdigt forvanade att vi inte sag eller horde nagonting om detta innan vi akte hit, pa internet tex star det bara om hur bra vind det ar. Sa om du har bokat men har avbokningsskydd, anvand det! Brasilien ar battre nu.
    Det som ar bra med stallet ar att det ar billigt. Man kan leva pa ca 500 dollar i manaden (inklusive boende).
    Ta det lugnt och hoppas ni far en trevlig resa!

    [/ QUOTE ]

    Kasst läge, scnak med martin E härom dan han var itne för nöjd med skiten, hoppas ni komemr därifrån. Kanske ner till sos i Afrika där e det fan vind deluxe o vågor så det räcker o billig sprid… drar på lördag…

    see info om vår resa på http://www.kiteboarding.se

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2003 vid 21:37

    geeks

    var i venezuela förra jullovet när det var dött med vind på hawaii.

    cranking shit, grym fetvind. venezuela äger men visst nybörjare kan ju dra till cabarete istället.

    ya-know-who

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2003 vid 21:52

    Nån som varit på Coche utanför El Yaque?
    Är det jämn / jämnare vind där?
    + är det samma / mindre vind på Coche?

    / Niklas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varning – Warning – Achtung – Advarsel – Jodido

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.