Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vart åka i sommar?

  • Vart åka i sommar?

    Publicerad av p-malmkvist på 22 januari, 2010 vid 09:29

    Svärfar funderar på att bjuda oss(jag, tjejen samt lillebror) på en resa i sommar någongång i jul-aug..

    Vilka tips har ni på ett ställe inom Europa eller strax utanför som har möjligheter till aktivt fritidsliv(surf/windsurf/snorkling eller annat) men samtidigt juste sevärdheter..

    Har själv tänkt på Cap Verde eller Marocko men hur är dessa resmål?

    /Petter

    chris svarade 14 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • chris

    Medlem
    22 januari, 2010 vid 18:45

    Kap Verde är inget sommarresemål. Finns ingen charter och t ex Mistralcentrat stänger i mitten på maj. Egypten kan nog passa.

  • p-malmkvist

    Medlem
    23 januari, 2010 vid 11:10
    chris;595897 wrote:
    Kap Verde är inget sommarresemål. Finns ingen charter och t ex Mistralcentrat stänger i mitten på maj. Egypten kan nog passa.

    Ok tack!! Det som jag misstänker med Egypten vid den tiden på året är galen lufttemperatur.. Eller finns det kanske något juste ställe med lite normala temperaturer där?

  • duden

    Medlem
    23 januari, 2010 vid 17:53

    Tja!

    Vill du åka inom Europa tycker jag definitivt ni skall åka till Grekland. Karpathos är ett grymt plattvatten spot och ett av de vindsäkraste i Europa. Annars finns Prassonisi eller Ixia på Rhodos som också är mycket bra för windsurfing under sommarmånaderna. Kolla på surfresor.se som fixar resor till Ixia och Karpathos (exkl. flygbiljetter). Om inte annat kan ni kolla vilka hotell, surfcenter de använder och div. information om spotsen. Utifrån detta kan ni boka själva om ni inte vill boka genom surfresor. Kanske blir någon/några hundralappar billigare, men annars enkel o smidigt o boka paket. Var själv på Jurgen Niens Pro Centre, Rhodos i somras och bokade via surfresor. Mycket nöjd!

  • p-malmkvist

    Medlem
    24 januari, 2010 vid 11:55
    Duden;595994 wrote:
    Tja!

    Vill du åka inom Europa tycker jag definitivt ni skall åka till Grekland. Karpathos är ett grymt plattvatten spot och ett av de vindsäkraste i Europa. Annars finns Prassonisi eller Ixia på Rhodos som också är mycket bra för windsurfing under sommarmånaderna. Kolla på surfresor.se som fixar resor till Ixia och Karpathos (exkl. flygbiljetter). Om inte annat kan ni kolla vilka hotell, surfcenter de använder och div. information om spotsen. Utifrån detta kan ni boka själva om ni inte vill boka genom surfresor. Kanske blir någon/några hundralappar billigare, men annars enkel o smidigt o boka paket. Var själv på Jurgen Niens Pro Centre, Rhodos i somras och bokade via surfresor. Mycket nöjd!

    Jorå har varit på Karpathos, Naxos och Rhodos och gillar dem alla skarpt, och om bara jag bestämmer så blir det någon av dem. Men nu har vi Svärfar på 65 år som visserligen är sugen på att surfa men behöver nog lite övrigt som natur/kultur för att vara optimalt nöjd:cool2:..

    Funderar på..

    1)Marocko(atlantkusten ska ju vara juste har jag hört.. Men har någon tips på sköna städer surfstränder mm?
    2)Alperna(ska finnas någon sjö där med vind har jag för mig) sedan finns ju allt som bungy jump, paragliding mm..
    3) Någon ställe i medelhavet med mera natur/kultur men samtidigt skön surf, kanske södra Italien, någon som har tips?

    /Petter

  • chris

    Medlem
    24 januari, 2010 vid 13:58

    Har ni tänkt åka charter? Annars är Tarifa helt fantastiskt. Finns massor att titta på
    i närheten, lätt att åka över till Afrika och fantastisk surfing.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vart åka i sommar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.