Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart åka till helgen??

  • Vart åka till helgen??

    Publicerad av Oregistrerad på 1 september, 2006 vid 08:30

    Då står man i valet å kvalet…vart tar man vägen till helgen och måndag nästa v om man vill surfa så mkt som möjligt istället för att resa så mkt som möjligt?

    Västkusten ser riktigt bra ut – besvärligt med boende i Apelviken?
    Gotland ser oxo bra ut men bättre en bit in i nästa vecka.
    Stockholm (hemmaplan) ser ut att kunna fungera bra sönd-månd…vågar man chansa…?

    getwet svarade 17 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • fnassel

    Medlem
    1 september, 2006 vid 08:36

    Om du vill segla lite på alvar så åk ner till Varberg! det händer ju lite saker där nu i helgen också! SM tx.

    /Gammelsmurfaren

  • Oregistrerad

    Gäst
    1 september, 2006 vid 08:43

    Bra att detta ämne kommer upp. Vi är i samma situation. Att stanna i Sthlm känns som en rejäl chansning men väldigt bekvämt. Gotland ser ut att fungera, Öland kanske lör-sön medans Västkusten ser ut att fungera hela helgen + måndag. Finns det någonting längs med Östkusten som kan fungera om man inte vill kuska hela vägen ner till Öland?

  • carrera

    Medlem
    1 september, 2006 vid 09:02

    Har packat hund o ungar o frugan i bilen o ska snart dra ner till Varberg med husvagn över en förlängd helg 😉 ska ju blås på måndag också. Sedan är man ju rädd att det blir ganska trångt på vattnet lör-sön i Apelviken….

  • jesper_b

    Medlem
    1 september, 2006 vid 09:31

    Beslutsångest som heter duga!

    Torö är självklart en rejäl chansning när det gäller vind. Lär dock garanterat bli vågor. Kanske lite fin sideshoresegling måndag om inte garanterat surf – vaxa upp brädorna!

    Gotland: Absolut bästa rapporten! Söndagen funkar granterat och måndagen kan bli hur bra som helst på Rivet. Ren side, kanske till och med lite off och vågor som byggt i över ett dygn. Även extremt mycket “soul” med några ditresta entusiaster, en handfull urgoa localgutar och fantastisk natur. Sedan knakar det på både onsdag och torsdag. Kan bli en eller två riktigt stora Ekeviken som avslutning.

    V-berg: Wave classic! På gott och ont. Kul både socialt och vindsurfingmässigt med alla duktiga tävlingsdudes och hang arounds. Söndag eftermiddag och hela måndagen kan bli grymm jumpsession i A-bay. Fulltryck med dubbelt, pusch och högt! Alla äggar alla och bryter både brädor och fötter – äkligt kul! Dock går lågtrycket centrum farligt nära och gör allt lite osäkert. Det kan nog bli lite trångt också.

    Min slutsats är att det handar om ett val mellan soul down-the-line på G-land (och självklart en massa tokhöga hopp) kontra grym jumpsession med riktigt duktiga adrenalinstinna tävlingsdudes. Båda kan ju vara hur kul som helst…

    Hilfe – kan inte välja!

    /Jesper B

  • mawione

    Medlem
    1 september, 2006 vid 11:11

    För att försvåra beslutet så är väl Danmark ett hett alternativ.
    /Magnus

  • calle_b

    Medlem
    1 september, 2006 vid 12:19

    Var tar du vägen Jesper? Sist jag såg dig flög du om mig i ett orgasmiskt glädjetjut på EjkeViken o drog en framåt 20 meter framför. Sån´t borde vara straffbart med tanke på hur jag själv stod o småputtrade med “Da Blue Flame” SO utan klös.
    Själv blir jag på Sudersand Söndag (som faktiskt kan bli riktigt fint på SV), pluggar måndag, tisdag och onsdag lapar jag ur de feta vågorna på Ekeviken om nu prognosen håller i sig.
    Ha d gött mos

  • jesper_b

    Medlem
    1 september, 2006 vid 13:39

    Småputtrade är väl ända en underdrift.
    Kan helt enkelt inte bestämma mig. Jag kanske låser in mig i pannrummet i stället(?). Nejdå någonstans blir det. Bestämmer mig nog i morrn eftermiddag. /Jesper B

  • Oregistrerad

    Gäst
    1 september, 2006 vid 13:52

    “Bestämmer mig nog i morrn eftermiddag. /Jesper B”

    Måste väl vara definitionen av beslutsångest

    I used to be indecisive, but now i´m not so sure
    /M

  • jonatan

    Medlem
    1 september, 2006 vid 15:35
    Jesper_B wrote:
    Småputtrade är väl ända en underdrift.
    Kan helt enkelt inte bestämma mig. Jag kanske låser in mig i pannrummet i stället(?). Nejdå någonstans blir det. Bestämmer mig nog i morrn eftermiddag. /Jesper B
    Det känns ju som ett lyxproblem iaf 🙂
    Jag hoppas på Åsa, men annars funkar väl Varberg i nödfall..
  • safesurfer

    Medlem
    1 september, 2006 vid 15:51

    När kommer vinden, enligt dmi ska det blåsa inatt men jag har ingen pannlampa så jag står över. Är det lördag eftermiddag eller söndag som ska bli bra?

  • jayp

    Medlem
    2 september, 2006 vid 01:05

    på söndag blir det ju vind så det skriker om det i apelviken. vill man undvika folkmassor kan man ju alltid dra en repa eller två i skälderviken, home of the brave, där det också kommer bli en hel del.

  • Oregistrerad

    Gäst
    2 september, 2006 vid 10:11
    Oregistrerad wrote:
    Bra att detta ämne kommer upp. Vi är i samma situation. Att stanna i Sthlm känns som en rejäl chansning men väldigt bekvämt. Gotland ser ut att fungera, Öland kanske lör-sön medans Västkusten ser ut att fungera hela helgen + måndag. Finns det någonting längs med Östkusten som kan fungera om man inte vill kuska hela vägen ner till Öland?
    Tänkte dra till Halmstad.man kan campa på Tylösandscamping?
  • getwet

    Medlem
    2 september, 2006 vid 10:34

    Jag är klar för Fårö nu…..rullar in söndag natt, speeda mån-tis.
    Herr Blåst dyker också upp, kommer redan nu idag tror jag och kör Rivet.

    Imorgon en tokchans på Fituna eller Torö, båten på kvällen från Nynäs.

  • argulander

    Medlem
    2 september, 2006 vid 11:47
    getwet wrote:
    Jag är klar för Fårö nu…..rullar in söndag natt, speeda mån-tis.
    Herr Blåst dyker också upp, kommer redan nu idag tror jag och kör Rivet.

    Imorgon en tokchans på Fituna eller Torö, båten på kvällen från Nynäs.
    Lite intresserad är ledig 2 v nu, vad kostar det att åka över? Klas

  • calle_b

    Medlem
    2 september, 2006 vid 12:10

    oj vilken PROGNOS!!! Rycker i surftarmen!
    Söndag/Sudersand
    10-13 m/s S – VSV Vridande mot kvällen till V
    Vågor 1.5-2.5 från RAK S, om man har tur blir det alltså sideshore och FETT!
    Lite moln, kanske någon enstaka droppe. Heldag vankas! MUUUUUUMMMAAAA!!!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart åka till helgen??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.