Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vart åker man en vecka i maj?

  • Vart åker man en vecka i maj?

    Publicerad av saratoga på 5 februari, 2008 vid 20:37

    Hej!

    Siktar på att åka iväg en vecka i maj till något varmt och surfbart ställe med tjejen. Fuerteventura har vi redan varit på två gånger och vindsurfat så att pröva något nytt ställe vore trevligt.

    Gran Canaria verkar vara populärt enligt div trådar men var ska man i så fall bo där? Siktar på att inte bara vindsurfa utan att även se lite mer så ett bra område att bo på är ett krav. (damen surfar inte)

    Jag tar gärna emot tips om andra öar/resmål som kan passa för en såpass kort sväng! Alla resekataloger skriver att här är det bra för vindsurfing men jag vet inte om jag litar på alla dessa skrifter bara. Finns så många ställen att välja mellan så jag tänkte att jag börjar här för lite inspiration…

    Tack
    /Peter

    saratoga svarade 16 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • bananen

    Medlem
    6 februari, 2008 vid 08:13

    Om du gillar Kanarieöarna så tycker jag att El Medano på Teneriffa måste besökas. Sömningt ställe på öns södra del utan hotell komplex. Bodde i bungalowerna på bilden här http://www.funfactory.el-medano.com/Accommodations.htm. Kan leverera rätt bra vågsegling :crazy: : http://www.dlight.net/html/webcam.htm

  • stinger

    Medlem
    6 februari, 2008 vid 09:30

    Jag var på GC för ett par år sedan med familjen. Samma läge som du, jag surfar ingen annan. Vi bodde i Bahia Feliz, OK ställe med bra pooler men ingen vidare strand eller kvällsliv. Surfingen då? I Bahia Feliz finns Club Mistral (CM i fortsättningen) med uthyrning, kurser. Problemet i maj är att vinden inte kommer in till Bahia Feliz (för mycket N) så CM ordnar utflykter till blåsiga ställen, oftast Vargas eller Arinaga. Smidigt, samling vid 10-tiden för “briefing” och packning av prylar, sen iväg till det för dagen utvalda stället.

    Skulle jag åka till GC någon mer gång skulle jag parkera familjen längre söderut på ön, Maspalomas, Puerto rico, Arguineguin med bättre stränder och mer solsäkert) och sedan åka buss till Bahia Feliz (busstrafiken funkar mkt bra på GC) o haka på CM alt ta med egna prylar och köra hyrbil. Inga stora avstånd från sydspetsen till surfställena på östsidan kan det röra sig om 4-5 mil.

  • saratoga

    Medlem
    6 februari, 2008 vid 15:48

    Tackar för tipsen! Ska kolla upp vad som finns till dessa platser!

  • maca

    Medlem
    7 februari, 2008 vid 21:38

    Pozo är det självklara valet om du vill ha bästa läge för vindsurfing och hyra grejjer av Jonas på Cutre, men det är helt kass för resten av familjen. Söderöver är bättre för familjen – hyr en en bil att ta dig runt i då bästa spot för dagen varierar, en liten Seat är billig i Spanien

  • saratoga

    Medlem
    12 februari, 2008 vid 20:54

    Nu svänger det visst mot Mallorca istället… Hoppas på att få någon eller ett par dagar på vattnet där. Men måste absolut testa GC senare iaf, återkommer gärna med fler frågor om det blir aktuellt sen! /Peter

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vart åker man en vecka i maj?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.