Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart åker man idag? (Stockholmstrakten)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 1999 vid 07:51

    Är det inte nordligt idag???
    Stanna hemma hos mamma och drick saft och käka bullar eller glo på video i så fall.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 1999 vid 08:28

    Näsbypark eller Byleträsk (vallentunasjön) kanske, man det bästa tror jag är Sticklinge på Lidingö, fri vind hela stora värtan..

  • petter

    Medlem
    15 oktober, 1999 vid 09:33

    Det är inte många som klarar av att segla i byleträsk, våtdräkten blir aldrig vad den en gång varit….
    själv bär det av till väddö om 30 min

  • robin

    Medlem
    15 oktober, 1999 vid 09:42

    Jag tänker kolla Näsbypark i alla fall. Sticker om ett par timmar.

    /Robin

  • robin

    Medlem
    15 oktober, 1999 vid 09:45

    Eller Sticklinge verkar ju förresten bra. Kommer någon att vara där?

    /Robin

  • robin

    Medlem
    15 oktober, 1999 vid 09:46

    Kommer man att vara ensam om man åker dit?

    /Robin

  • steffo

    Medlem
    15 oktober, 1999 vid 10:44

    Väddö/Björkö är givet, allt annat kommer att suga FETT.

    http://www.steffo.nu/spots/vadd-bjork.jpg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 1999 vid 11:21

    Skall det inte vara i Görväln när det är nord??????

  • robin

    Medlem
    16 oktober, 1999 vid 11:29

    Jo, Görväln blev det, och det var TOKBRA!!!!! En jämn(!) vind som gjorde att man planade näst intill hela tiden! Alldeles platt vatten vilket gav riktigt schysst fart! Visserligen ganska stora segel (jag körde 6.7, men ett par killar körde 7.8 och 7.9 fast det såg rätt stort ut)
    Jag är fortfarande lycklig!!

    /Robin

  • steffo

    Medlem
    16 oktober, 1999 vid 12:00

    Kallt!!

    Tok drag med 4.2 och ganska feta vågor.

    /Steffo

  • tt

    Medlem
    17 oktober, 1999 vid 16:10

    Tack för alla tips, men det blev Oaxen, väldigt bra, på lördagen blev det Öland.

    TT

  • robin

    Medlem
    18 oktober, 1999 vid 09:17

    Vad är Oaxen?

    /Robin

  • petter

    Medlem
    21 oktober, 1999 vid 08:16

    Väddö har plötsligt vuxit i poppuläritet under de senaste åren synd bara att nordvindarna är lite för få. I helgen var det ett 10-tal surfare som trotsade kylan och tampades om vågorna. Kanoon!!!!

    Det spot du markerat nere på salnö/björkö är det inne vid en vik med en pir och en båtbrygga?

    Syns vid simstenen!!!

  • steffo

    Medlem
    21 oktober, 1999 vid 09:36

    Man startar från en liten sandstrand ca 30m bred. Till vänster bortom klippan finns en fyr och bortom den finns båtbryggor mm, tror jag. Några hundra meter ut från så bryter vågorna. Vid N-NNV så är det nästan helt platt innanför reven.

    Är det här du var?

    /Steffo

  • petter

    Medlem
    21 oktober, 1999 vid 15:12

    Låter nästan så, men det var ganska mycket onshore och inte så klockrena vågor så vi åkte upp till det som du markerat som “udden” och bodyboardade. Fina, rena vågor i hyfsad storlek. Tittar du efter flaggstångsberget och huset på berget så är det där jag lärt mig segla och har mitt “homespot”.

    Börjar dock bli ruggigt kallt, har inte dräkt för att konstant ligga i vattnet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart åker man idag? (Stockholmstrakten)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.