Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Värt att åka till Varberg i morgon

  • Värt att åka till Varberg i morgon

    Publicerad av moffat på 22 maj, 2009 vid 16:37

    Försöker få koll på om det är värt att åka från Stenungsund till Varberg i morgon bitti. Ni som är prognos- och spotexperter – vad tror ni? Eller är det ännu längre söderut som gäller?

    rrd svarade 14 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • danneman

    Medlem
    22 maj, 2009 vid 17:29

    sneglar på ett Morgonpass men det är en rejäl chansning.

  • gurra1978

    Medlem
    22 maj, 2009 vid 18:39

    Jag hade inte åkt på den prognosen. Ser ut som ni får kämpa mot klockan och stressa ut på vattnet precis lagom till det lägger sig. Om man är där vid soluppgång lär man kanske hinna lite men jag tror det är bättre att dra till Hovs Hallar och få vind. Vet dock inte vilka riktningar som gäller där.

  • gurra1978

    Medlem
    22 maj, 2009 vid 19:04

    Fast jag bangar inte på en sunrise-surf. Joina mig så bommar vi ihop i såna fall. Soluppgång är 04:39. Ska vi säga riggad och klar 04:30? Nu ska jag lägga grabben och lika bra att somna själv. Vi ses i Apel.

  • moffat

    Medlem
    22 maj, 2009 vid 20:16

    Det får bli skateboardåkning i Actionparken med sönerna i stället.

  • moffat

    Medlem
    23 maj, 2009 vid 06:59

    Eftersom jag startade tråden men aldrig åkte: hur var det? Ett groundswell letade sig på något mystiskt sätt in från Nordatlanten, vinden vred till klockren sideshore och det var perfekt 4.7-drag. Jag skulle varit där helt enkelt, även om det bara varade några morgontimmar. Eller?

  • gurra1978

    Medlem
    23 maj, 2009 vid 07:17

    Det var helt ok. Körde Goya ONE 85 från 04:30 till 06:00 kanske sen avtog vinden (lagom för freestyle och 5.3 i fina vågor) och jag rippade med sjölejonet fram till 08:00. Det var riktigt kul. Bättre än att ligga och sova. Bilder och film från dagen ska du få på kulingvarning.nu men först en uppdatering från Haga, sen en film från gårdagen i Lejet, SEN får du dagens surf 🙂

    Nu ska jag äta frukost med familjen och vila. Kommande vecka ser blåsig ut 🙂 Kolla grundvinden på windguru. Västkusten is the shit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • rrd

    Medlem
    23 maj, 2009 vid 08:24

    Det var väl ingen direkt trängsel mellan 04-06, eller?

    Jag gick upp o kollade men inväntar eftermiddagens utlovade vind (DMI).

  • moffat

    Medlem
    23 maj, 2009 vid 08:40

    Kul att det var bra och att hängivenhet betalar sig. Ser fram emot bilder och film.

  • surfmeister

    Medlem
    23 maj, 2009 vid 11:19
    RRD;548135 wrote:
    Det var väl ingen direkt trängsel mellan 04-06, eller?

    Jag gick upp o kollade men inväntar eftermiddagens utlovade vind (DMI).

    Que? DMI visar total avsaknad av vind….? Nåt som jag inte vet?

  • rrd

    Medlem
    23 maj, 2009 vid 12:48

    DMI prognosticerade NV 8-11 kl 1400 men jag fick några vändor m 5.9 o vinden dog. Nu väntar jag på tis-ons!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Värt att åka till Varberg i morgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.