Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Värt att ta med 12m kite till Bali/SOasien?

  • Värt att ta med 12m kite till Bali/SOasien?

    Publicerad av rallyreavan91 på 22 september, 2015 vid 23:47

    Tjenare!

    Min första tråd som kitare här! 🙂 Hursomhelst så står jag och tvekar på om det är värt att ta med sig min kite eller inte när jag och tjejen åker till sydostasien för att semestra och surfa i 4 mån.

    Vi kommer att vara borta november till mars och har löst planerat att besöka indo (bali, lembongan & lombok majoriteten av totala tiden), vietnam, malaysia, thailand och ostkusten på australien. Jag är fortfarande halvny på kite men tycker att det är skitkul. Har nyligen börjat köra strapless (vilket jag kommer göra om jag tar med mig utrustning). Min största kite är en Naish Helix 12m och det är den som frågan gäller (eller i värsta fall köpa nåt annat begagnat)?

    Jag vågsurfar antagligen så mycket jag kan i indo, men kroppen orkar inte oändligt mycket vågsurf och dessutom så kommer vi att åka till ställen där man inte kan vågsurfa = kitedags! Har nån någon erfarenhet av sydostasien och kite eller kan ge nån input? Kommer det att finnas vind och kitemöjligheter nånstans där tjejen trivs (ickesurfare ~ish)?

    Pros (ta med kite)

    • Det är kul som F!
    • Man kommer att kunna surfa på ställen där inte vågsurf funkar
    • Variation förnöjer och jag kommer att ha mer total tid på/i vattnet!

    Cons (lämna kiten hemma)

    • Den är tung och skrymmande att bära med sig. Kite + sele + pump skall bäras runt på vart vi än åker. Räknar med 7-8 kg utrustning bara kiten.
    • För få dagar med bra vind för en 12a(?) (hjälp mig gärna här)

    Hur hade du gjort? Är det värt/inte värt? Nån som kitesemestrat i sydostasien?

    Har gött!

    /Marcus

    Edit: Kan tillägga att jag väger 87 pannor och att min bräda är 6ft.4″ lång 19.5″ bred 2.5″ tjock.

    rallyreavan91 svarade 8 år, 8 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Värt att ta med 12m kite till Bali/SOasien?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.