Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Vart borde en värdelös nybörjare befinna sig första veckan i december??

• Vart borde en värdelös nybörjare befinna sig första veckan i december??

Publicerad av socker på 16 november, 2010 vid 17:43

Tjenare,

En fråga till alla er som vet vad ni snackar om.
    Har precis börjat kita, å då snackar vi i det stadiet där jag blir lika förvånad varje gång jag verkligen står på brädan. Men trots det helt frälst 😉

Nu är det så att jag har ledigt några veckor i december och en del pengar så skulle gärna ta emot tips på ställen jag klarar av att kita på. Nybörjarvänligt och en del erfaret folk man kan få tips av. Eller kanske är det bästa att skita i havet och värme nu under vintern, ta dom isfria dagarna på havet och så mycket jag hinner på snön för att lara mig och kanske få ut mer av en resa till våren?? 😉

happymagnus svarade 14 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • sourra

Medlem
    16 november, 2010 vid 18:41

Skit inte i havet. Egypten är bra och nybörjarvänligt. Kolla t.ex. in Tornado surf i Safaga. Det finns mycket att läsa om stället men det finns inte mycket illa att säga. Man åker ut och lägger sig bakom en sandbank vid Soma Bay med båt och sen kör man i frånlandsvind. Hamnar man för långt från båten kommer en skön prick i gummibåt och plockar upp en och kör en närmare båten. Tryggare kan ingen vara. Det enda negativa är väl att vindstatistiken inte är 100% men det är den inte på så många ställen heller. Här kan du se vindstats: http://www.club-mistral.com/en/destinations/weather/11 och sen får man tänka på att stället dit båten åker ofta är lite blåsigare än stället där den där vindmätaren sitter.

skate_1_boy;623875 wrote:
    1. Det är så platt det kan bli, man kör dels i lagunen där det är grunt men också superplatt, sen kör man även utanför där det är djupare om man ska göra feta hopp till exempel.
    2. Soma Bay har nästan alltid mer vind än till exempel Hurghada då det ligger väldigt bra till med berg och så vidare så det skapas alltid mer vind där. Jag tyckte inte själv vinden var så byig när jag var där, det skiftar säkert en del. Jag hade bra vind 12 av 14 dagar jag var där. Vindstilla = snorkling/dykning.
    3. Bäst och billigast bor man på Alibaba Hotel i Safaga, då har man ingen strand och en bit att gå, men man får bästa maten och bra boende, betalade 20 Euro per natt inklusive frukost och 5-rätters middag för en person i ett dubbelrum.
    4. Ja det stämmer, jag åkte den båten varje dag och då kommer man till riktigt bra spot som man har nästan för sig själv, finns oändliga ytor där, ingår lunchbuffe, rescue båt och man träffar härliga människor. Surfbåten kostar 15 Euro per dag och det är det värt. Man kan köra downwinder på vägen hem med båten också.
    5. Tar ca en timme med taxi till Hurghada om man vill ha lite mer nöjen och sånt för det finns inte mycket att göra i Safaga.
    6. Ta en titt på http://www.tornadosurf.com
  • bizonoxe

Medlem
    16 november, 2010 vid 18:56

Colombia

• dawwg

Medlem
    16 november, 2010 vid 20:36
    Bizonoxe;639777 wrote:
    Colombia

Bagdad!

• socker

Medlem
    17 november, 2010 vid 05:58

Tackar är nog stor chans att det blir egypten…

Bagdad tror jag ja hoppar iaf 😉

• bizonoxe

Medlem
    17 november, 2010 vid 11:27
    dawwg;639796 wrote:
    Bagdad!

Mogadishu

• lance

Medlem
    24 november, 2010 vid 07:50

Borås….

• happymagnus

Medlem
    7 december, 2010 vid 20:49

Egypten är kanon, men vinden lite osäker just denna tid. Bättre stat senare, typ april-maj. December rockar i Brasilien. Men det är såklart en bit dit…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Vart borde en värdelös nybörjare befinna sig första veckan i december??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.