Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vart fixa bladder i gbg

  • vart fixa bladder i gbg

    Publicerad av trobban på 28 februari, 2007 vid 11:18

    Tja. Jag behöver byta bladdern på min 16 kite innan våren så jag kan köra den. Problemet är bara att jag bor centralt utan tillgång till utrymme stort nog att utföra bytet. Jag har kollat med tvättstuga etc men det är helt enkelt inte tillräckligt stort.

    har någon tips på var man kan låna/hyra en lokal som lämpar sig för bytet? Gärna så billigt som möjligt, och eftersom jag inte gjort något liknande förut kan det ju ta en stund. Förslag mottages gärna som sagt.

    Tänkte på en annan grej. Det borde ju finnas en del folk runt om gbg i samma situation som jag. Finns intresse kanske man kan hyra in sig någonstans (sporthall eller ngt) och samlas ett stort gäng som fixar kites och har allmänt trevligt. kanske att man tar en öl efteråt…vad sägs, finns intresset?

    jezaja svarade 17 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • wakenils

    Medlem
    28 februari, 2007 vid 11:58

    Pluggar man på chalmers kan man låna hallen där gratis tror jag. Annars finns en idrottshall att tillgå om man bor på olofshöjd, två saker som råkar stämma in på mig men det kanske hjälper dig på traven…

  • kasimir

    Medlem
    28 februari, 2007 vid 12:20

    Utomhus brukar funka. Har aldrig ens funderat på att vara inomhus när jag lagar hål på ballongen.

    Man behöver inte ens vatten ju bara att ha såpvatten i en sprejflaska.

  • trobban

    Medlem
    1 mars, 2007 vid 09:58

    @kasimir 367348 wrote:

    Utomhus brukar funka. Har aldrig ens funderat på att vara inomhus när jag lagar hål på ballongen.

    Man behöver inte ens vatten ju bara att ha såpvatten i en sprejflaska.

    Såpavatten för att få bladdern att glida lättare eller? fick tips om talk från en annan, vilket är bäst? har som sagt inte gjort detta förut. Den gamla bladdern är helt spräckt så ag ska sätta in en helt ny, vet inte om det gör skillnad. Dessutom är det LE bladdern på en 16 kite, så den är ganska stor…

    Chalmers pluggar jag ju på, så att låna hallen låter som ett bra alternativ. Fattar inte varför jag inte tänkt på det tidigare

  • kasimir

    Medlem
    1 mars, 2007 vid 10:53

    Såpavatten för att hitta hål.

  • jezaja

    Medlem
    1 mars, 2007 vid 11:40

    @Trobban 367517 wrote:

    Såpavatten för att få bladdern att glida lättare eller? fick tips om talk från en annan, vilket är bäst? har som sagt inte gjort detta förut. Den gamla bladdern är helt spräckt så ag ska sätta in en helt ny, vet inte om det gör skillnad. Dessutom är det LE bladdern på en 16 kite, så den är ganska stor…

    Chalmers pluggar jag ju på, så att låna hallen låter som ett bra alternativ. Fattar inte varför jag inte tänkt på det tidigare

    Finns massa ställen på chalmres med stora ytor, aldrig mkt folk på kvällarna för idrottshallen är bokad rätt mkt.

    Talk (babypuder etc) är smidigt att lägga på bladdern när du ska dra in den, glider hur smidigt som helst.

  • sourra

    Medlem
    1 mars, 2007 vid 12:47

    Centralstationen och Landvetter har bra och lulftiga lokaler.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vart fixa bladder i gbg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.