Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vart har andrahandsmarknaden tagit vägen?

  • Vart har andrahandsmarknaden tagit vägen?

    Publicerad av stoorfaen på 11 mars, 2013 vid 08:00

    Tjena dudes & dudetts,
    jag har legat och lurat som en marulk med fetlädret redo för att lite goa formula och slalomsegel ska simma förbi på andrahandsmarkanden. Jag börjar misströsta nu, ligger jag och lurar bakom fel sten? Har även lagt ut några krokar på en dansk köp och sälj grupp men det går trögt där också…

    Vart finns andrahandsmarknaden?

    stoorfaen svarade 11 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • jester

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 08:50

    Jodå, den finns… Och lär kicka igång nu när folk börjar få sina 2013-prylar. AndersBQ säljer ju en massa prylar, och vet att flera kommer sälja prylar inom kort.

  • jester

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 09:32
  • tbsurf

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 10:06

    Surfspot har en del beg. Det har även ett uberstort kontaktnät så det kan löna sej att fråga även om det inte finns på sidan..
    http://www.surfspot.se/vindsurfing/segel/begagnade-segel.html

  • faster

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 10:28

    Frågan är befogad för att efter ändringen av surfzone layout så har det blivit rörigt.
    I ämnet speed/slalom finns en tråd köp och sälj. På huvudsidan finns en meny som heter KÖP&SÄLJ och klickar du på den kan du välja på gamla köp&sälj eller välja den senaste. Detta borde ansvariga styra upp och rensa i träsket. Detta är och blir ett problem både för köpare och säljare.

    PS. Säljer North Sails Warp 2012 – 8.6

  • tobhed

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 13:16

    @stoorfaen 707932 wrote:

    Tjena dudes & dudetts,
    jag har legat och lurat som en marulk med fetlädret redo för att lite goa formula och slalomsegel ska simma förbi på andrahandsmarkanden. Jag börjar misströsta nu, ligger jag och lurar bakom fel sten? Har även lagt ut några krokar på en dansk köp och sälj grupp men det går trögt där också…

    Vart finns andrahandsmarknaden?

    Om du berättar vad du letar efter i klartext så är jag ganska övertygad om att du kommer få en jäkla massa förslag på begagnad utrustning som finns tillgänglig 🙂

  • rabbit

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 13:21

    @stoorfaen 707932 wrote:

    Vart finns andrahandsmarknaden?

    Av okänd anledning har surfzone.se styrt den till separata trådar i forumet istället för den tidigare väletablerade köp/sälj delen.

  • dr-masse

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 13:31

    @rabbit 707952 wrote:

    Av okänd anledning har surfzone.se styrt den till separata trådar i forumet istället för den tidigare väletablerade köp/sälj delen.

    Näe, det håller jag väl inte riktigt med om. Snarare komplement, vissa lägger hellre ett inlägg i ett forum än en annons på köpåsälj, men nog finns köpåsälj kvar och lever.

    Istället för att ‘förbjuda’ inlägg om prylar på forumen så skapades en nålad tråd. Så upplever jag det i alla fall.

  • stoorfaen

    Medlem
    11 mars, 2013 vid 14:28

    Jo för tusan, jag har nog varit i de flesta skrymslen här på steffo, men jag tänkte inte främst på den debatten här. Utan jag undrar på om det finns andra sidor (sorry, men jag tycker att det går lite byspunka på marknaden här…varför vet jag inte) och några tips har dykt upp som jag ska kolla in, tack för dom! 🙂

    Angående klartexten så är det (med risk för upprepning) först och främst ett NP 10,7 evo eller nyare som jag vill ha.

  • tobhed

    Medlem
    18 mars, 2013 vid 09:16
  • stoorfaen

    Medlem
    19 mars, 2013 vid 13:49

    tackar tobhed! ska kolla upp det!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vart har andrahandsmarknaden tagit vägen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.