Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Vart kita i maj?

  • Vart kita i maj?

    Publicerad av nick på 2 april, 2003 vid 09:07

    Hola,
    Jag tänker åka på en sista minuten resa i början på maj, men har lite problem med resmål. Resebyråerna slutar flyga till Hurghada o Fuerteventura i April då dessa är vinterresmål. Cabarete är för dyrt…
    Nån som har nåt tips på resmål?
    Det måste vara hyffsat varmt.

    /Nicke

    nic svarade 20 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • sirgomez

    Medlem
    3 april, 2003 vid 06:58

    jag ska till st peter ording i tyskland i början av juni- världens största sandlåda(2x10km) och oftas mycket vind.
    som man kan se på windguru.cz hemsidan.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 april, 2003 vid 10:47

    habo ljung ska tydligen va fint sador ars, lite kallt i vattnet bara wink.gif

  • nick

    Medlem
    3 april, 2003 vid 10:51

    Åt helvete för kallt!!!
    Närå, men jag tror inte att mitt ressällskap som inte kitar kommer att uppskatta den idén.

  • getwet

    Medlem
    3 april, 2003 vid 12:10

    Sardinien, Porto Pollo är kanon på våren. Svensk sommar värme och gott om vind. Låååång sandstrand i en bukt som gör att även om du schabblar bort dig alltid hamnar på land……..kan kanske blåsa lite väl mycket ibland för kite!

    Tarifa jättepoppis bland kiteare, vindsäkert på våren. Även där kanske lite väl mycket vind ibland för kite.

  • nick

    Medlem
    3 april, 2003 vid 12:26

    Jamen det är ju helt lysande vilka bra tips man kan få. Jag ska kolla upp Sardinien o Tarifa.
    En får tacke,
    Nicke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 april, 2003 vid 20:15

    tjena

    jag ar i tarifa. det finns inga charters hit so en vecka blir ganska dyrt.

    men du kan kajta varje dag om du har ett 2-3 kites. dock ar det inte so varmt. mellan 15-22grader i luften, skulle gissa 12-15 i vattnet.
    det blaser alltso en helvetes massa alltid so ligga po stranden ar inte so skont och det ar alltso inte supervarmt.

  • nick

    Medlem
    5 april, 2003 vid 21:26

    Tackar för det, då kan vi stryka Tarifa från alternativen. Någon som har några andra tips på charter resmål?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 april, 2003 vid 11:45
  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 april, 2003 vid 19:40

    det fannas iochforsig billiga rwesor till malaga nu(3h buss till tarifa). kolla statravel bland annat.

    hyfsat varmt i luften och kallt i havet som sagt.

  • nick

    Medlem
    9 april, 2003 vid 07:04

    Tackar för det, jag ska kolla upp det.
    /Nicke

  • nick

    Medlem
    16 april, 2003 vid 08:46

    Är det någon som vet om man kan kitesurfa på Mallis, Kreta, eller Rhodos?
    /Nicke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 maj, 2003 vid 16:02

    Tjenare!
    Laste i senate “kitesurf” att Sardinien skulle vara ett shysst stalle.
    Ar sjalv for tillfallet i Namibia och kitar vilket funkar.
    Hoppas du finner vad du soker!
    Nirvani

  • nic

    Medlem
    28 maj, 2003 vid 13:14

    Jag har precis kommit tillbaka från en vecka i Tarifa. Tyckte Tarifa var kanon. Mycket vind och en 8kvm kite hade suttit fint för att få ut max kite-timmar men i och med hyrbil och ställen runt omkring kitade jag med endast 16kvm Naish hela veckan. Ibland väl maxat i 10 m/s men ändå.
    En 20 minuters trip öster om tarifa innan Gibraltar, Palomos (avfart 112), finns ett ställe som funkar fint när det blåser för mkt i Tarifa. Om Levanten precis startat så kan Canos de Meca (50km väster) vara fint med ca 4m/s mindre vind än Tarifa.

    Boka flyg på http://www.sterlingticket.com (klicka på knappen “Sök efter billiga avgångar”) och hyrbil på [url=”http://www.helleholis.com.”]www.helleholis.com.[/url] Den minsta tar 2 pers kitepackning och kostar en dryg tusing för en vecka. Enkelt.

    //nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Vart kita i maj?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.