Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart lagar man segel i stockholm?

  • imported_macts

    Medlem
    4 oktober, 2005 vid 08:45

    Testa Björns Segelvård
    086410188 0706415088

  • bosso

    Medlem
    4 oktober, 2005 vid 09:56

    Någon som har erfarenhet av björns segelvård?
    Kan de flesta segelmakare även laga
    vindsurfingsegel? Antar att X-ply inte är
    så vanligt förekommande i segelbåtsvärlden.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 oktober, 2005 vid 09:58

    Bromma skidsport skickar också segel till en som gör bra lagningar för ett bra pris

  • mexi_

    Medlem
    4 oktober, 2005 vid 11:43

    Jag har lagat mina segel hos Björn ett antal gånger och alltid varit helnöjd. Samtliga har blivit som nya och hållt i flera år.
    Dock tycker jag att det blev lite dyrt sist 600:-, men då bytta han iof en hel ruta samt förstärkte lattfickor och akterliket. De andra har kostat mellan 300-500 kr.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 oktober, 2005 vid 11:45

    Björn har lång erfarenhet av att laga vindsurfingsegel.

  • anders_hoffman

    Medlem
    4 oktober, 2005 vid 17:23

    Lämnade in ett Ezzy 6,9 -03 till Gransegel i Nacka förra veckan! Dom lagade en trasig mastficka (precis i toppen, där mycket förstärkningar och “knepigheter” finns) och även en mindre reva i vinylfönstret..

    Lämnade in det på eftermiddagen och hämtade det samma tid dagen efter, kalaset gick på 450 kr. Mastfickan var väldigt snyggt lagad, dock var “vinyllagningen” mindre snygg, men allt var fortfarande väldigt välgjort!

    Väldigt trevlig personal dessutom! Passa även på att lämna in våtdräkten (om den behöver lagas) hos TVM Divelop på våningen under i samma byggnad, lämnade in min NP där och de sydde fast en arm-mudd och lagade 4-5 småhål i dräkten för totalt 100 kr. Även det tog endast ett dygn! Supertrevlig personal även där!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 oktober, 2005 vid 20:18

    Tackar och bockar.
    Ska prova Björn tror jag.
    Ligger närmast.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 oktober, 2005 vid 21:53

    Lämnade in ett nästan nytt segel till björns segelvård i slutat av förra hösten, han böt ut halva rutan ovanför bommen samt lagade en reva in mot mastfickan.
    Omedelbara intrycket var att lagningen såg lite “muggig” ut.
    Trådändarna var inte avklippta etc.tänkte inte så mycket på det då. När jag för första gången sedan lagningen riggade upp seglet i år så ser buken ganska skum ut. Den utbytta rutan är helt plan utan veck de två rutorna ovanför och under har flera veck som inte går att trimma bort med lattorna längre, dessutom finns ett stort veck precis bakom masten. Jag betalade 1000:- för den lagningen. Första gången jag har lämnat ett segel på lagning vet därför inte riktigt vad man skall förvänta sig men nöjd kände jag mig inte!

  • culing

    Medlem
    5 oktober, 2005 vid 06:59

    Lämna det till Skidsport!
    Bästa lagningarna, de görs av en kille som tidigare sytt windsurfingsegel på prydefabriken.
    Måste varna för björns segelvård, han vet ej hur monofilm ska sys och han har nog ingen X-ply.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 oktober, 2005 vid 09:05

    OK
    Bra.
    Skidsport får det bli.
    /Bosso

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 oktober, 2005 vid 20:48

    Ang dyr lagning där en halv panel hade bytts ut.
    Segelmakaren borde inte tagit 1000 spänn om det inte blev bra. Det är svårt att få till en panel snyggt, särskilt om den gamla pulvriserats och allt bara är borta. Samma problem med dacron segel, om man byter ut delar i att beggat segel som har en massa veck så är det svårt med övergångarna slät ny duk- gammal rynkig duk. Att du inte får bort rynkorna i ditt segel beror som du säkert har hajat på att den nya filmen ju spänner. Så du borde snacka med Björn och pruta ned priset när nu resultatet blev dåligt. Ta en bild av det riggade seglet och visa honom

    hälsn T

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart lagar man segel i stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.