Senaste nytt Forums Vågsurfing Vart ska jag surfa?

  • Vart ska jag surfa?

    Publicerad av dietmann på 12 juni, 2011 vid 20:39

    Hej jag är en pojke på 15 år som har bott utomlands i ca 2 år. Där har jag lärt mig och surfat och skulle gärna vilja hålla i med sporten nu när jag nått Sveriges mark igen. Så är det någon som skulle kunna ge mig något av en liten mer exakt beskrivning av vart man kan surfa i Göteborgs området? :tongue:

    wiken svarade 12 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • macbeth

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 16:56
  • puchica-vos

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 08:03

    Finns flera ställen längs med västkusten, t ex i och runt omkring Varberg. På hemsidan http://www.surfers.se/ kan du få info om kurser och dylikt. Ett bra sätt att starta är nog att åka ned till Varberg och ta en kurs (man kan låna utrustning på plats) och därefter lära känna människor som kan berätta om fler bra surfingställen. Lycka till!

  • bammerwee

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 20:54

    Hej!

    Härligt att du vill fortsätta med kallvattensurf efter två år utomlands. Då verkar du ju kanske behärska surfgrunderna så slipper gå en nybörjarkurs, finns dock mer avancerade på sina håll som kan vara bra i Göteborgstrakten. Vet ej om du har någon egen utrustning från den tid du bott utomlands men gör gärna ett besök på butiken Nocomply först innan du sticker ut o surfar ifall att du vill få till lite surfkontakter. Besök Askims Verkstadsväg 7B i Göteborg. Sen kan du surfa vågor kring Lerkil hehe och nu kan du använda MacBeths tips om att googla på kartor för att få reda på vart det ligger.

    För att få lite mer vägledning kan du besöka Vallersvik söder om Göteborg där finns det ett surfcenter med lite uthyrning och surfstokade folk du kan få tips från. De har en speciell eventsurfvecka i slutet av juli och beskriver det så här: 26-31 juli (v. 30) – Surfers Giving Back. En vecka öppen för alla på Surfcentret i Vallersvik fullspäckad med aktiviteter som surf, skate, fotboll, volleyboll, möten m.m.

    Säg till om du har några flera frågor.

  • bammerwee

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 20:56
    MacBeth;659521 wrote:

    Inte internetsurfa Daniel utan vågsurfa menade han.:wink:

  • wiken

    Medlem
    26 juni, 2011 vid 09:02
    MacBeth;659521 wrote:

    haha douchebag!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Vart ska jag surfa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.