Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vart ska man åka?

  • Vart ska man åka?

    Publicerad av bohm på 11 november, 2008 vid 18:05

    Tänkte dra iväg 2 veckor i januari eller februari till nåt varmt ställe men vet inte riktigt var man ska åka.

    Jag kan ligga 5 minuter på stranden sen måste jag bli sysselsatt. Saltvatten, strand och sol räcker inte. Kultur är jag inte ett dugg intresserad av.

    Vill åka nånstans där det är någolunda vindsäkert och helst ska det gå vågor. Om det inte går att surfa eller kita nån dag, vill jag kunna göra andra vattenaktiviteter.

    Alternativen hittills är Vietnam, Brasilien, mauritius, Venezuela. Thailand hade nog varit förstahandsalternativet om det varit lite bättre vind- och våg prognos vid den tiden.
    Vad ska man välja? Finns det några andra ställen? Jag åker nog charter tror jag.

    gonzo svarade 15 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • vicky

    Medlem
    11 november, 2008 vid 18:15

    Karibien, Aussie, eller Sydafrika

  • sourra

    Medlem
    11 november, 2008 vid 18:18

    Kap Verde är vindsäkert och blåser det inte så vågar det rätt bra ändå. Går som charter med fritidsresor och flyger du från 5 januari och framåt går det att få rätt bra pris på all-inclusive. Kolla på både Boavista och Sal.

    1:08 är ett vågspot på Sal. 4:30 är Boavista

    [YOUTUBE]f_VHbPZBtso[/YOUTUBE]

  • bohm

    Medlem
    11 november, 2008 vid 18:31

    Kap verde verkar kallt…

  • gonzo

    Medlem
    11 november, 2008 vid 19:24

    nej det e varmt så det räcker och blir över.
    häng på till sal sticker kanske i början av januari men har ingen resekompis klar än riktigt 12 papp med allt det enda du behöver lägga ut mer e taxi pengar.
    slå en pling om du e intresserad

  • nniillaamm

    Medlem
    11 november, 2008 vid 19:35

    Kenya!

  • hengo

    Medlem
    11 november, 2008 vid 19:55

    jag tror kap verde kan vara the shit. Bra också att det inte verkar blåsa varje dag, elelr det kansek de gör? Då får man chans att surfa lite också!

    beroende på jobbsituation kanske jag drar dit i typ februari-mars om de inte blir karibien

  • molle73

    Medlem
    11 november, 2008 vid 21:02

    “Kultur är jag inte ett dugg intresserad av.”

    Då kan det bli svårt…;)

  • sourra

    Medlem
    11 november, 2008 vid 21:29

    @hengo 515110 wrote:

    jag tror kap verde kan vara the shit. Bra också att det inte verkar blåsa varje dag, elelr det kansek de gör? Då får man chans att surfa lite också!

    När jag var där i januari 2007 blåste det 20 dagar av 21. Och med en skim eller en vågis hade jag kunnat köra dag 21 också 🙂

  • hengo

    Medlem
    11 november, 2008 vid 21:36

    fan, då är det inte den ultimata spotten! Man vill ju som ha stiltje typ 2 dagar i veckan, så att man kan vågsurfa och hinna bli kitesugen 🙂

  • edorf

    Medlem
    11 november, 2008 vid 21:59

    är du klar med “fotandet” till din sverige bok hengo?

  • hengo

    Medlem
    12 november, 2008 vid 10:46

    Svenskt näringslivsboken? jajemensan

  • pihlblad

    Medlem
    12 november, 2008 vid 16:07

    Då säger jag med Kap Verde! keny var jag precis i säger bara vilket skit land.
    Fast surfing har jag hört är rätt ok.:laugh:

  • kirre

    Medlem
    12 november, 2008 vid 16:54

    Kitesafari i norra Röda havet kanske?? nya Schemat kommer om några dagar men det är åtminstone en tur i feb.

    Kirre

  • bohm

    Medlem
    12 november, 2008 vid 18:58

    Egypten har jag varit i och är inte speciellt imponerad. Det kanske beror på var man är.

    Men vi har bokat resa till Pipa i Brasilien i slutet på jan.

    Kap verde kanske blir nästa höst istället.

  • gonzo

    Medlem
    12 november, 2008 vid 19:02

    hösten e kass i kap verde jan-april e det som gäller verkar det som

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vart ska man åka?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.