Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart surfar man på Orust?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2001 vid 06:02

    Själv har jag seglat mycket på Ellösefjorden, inte så stora vågor och kanske svårt att hitta bra ställen att rigga på. Jag har sett andra som seglat vi Mollösund (utanför badplatsen) och det såg himla fräckt ut.

    /Kristofer

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2001 vid 08:30

    Tjena, har seglat en del vid vindöns camping rätt ok vid v-sv vind, men kom till Lindesnäs i Uddevalla istället så slipper du köra själv.

    /Rolle

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2001 vid 12:44

    Vi brukar segla utanför Mollösund. Starta antingen vid bad platsen eller vid Sillfabriken norr om inloppet till hamnen. Ofta bra vind och dyningar byggs upp snabbt. Utanför Mollön finns en del grund som det kan bryta riktgt stort på (klart större än Varberg). På nordväst vind kan det bli sned side-shore. Även på väg ut mot Mollön går det ibland stora dyningar som bryter här och där.
    Andra bra ställen på Orust är Solvik/Edshultshall där det är jämn bra vind och plattvatten. Det ligger 1 mil norr om Mollösund. Starta vid campingen. Orkar man inte åka så långt så funkar koljöfjorden också bra. Där finns lite olika ställen att starta från. Surfingen inne i Henån är inget vidare……

  • garage

    Medlem
    4 oktober, 2001 vid 18:50

    Tjena och tack för tipset, jag testade campingen idag och det var perfekt för mig som är lite newbie…
    Är det hyffsat långgrunt i Lindesnäs eller?

    /Andreas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart surfar man på Orust?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.