Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Värtan i morgon?

  • Värtan i morgon?

    Publicerad av radius på 1 februari, 2012 vid 19:37

    Jag kommer att köra på Värtan imorgon om det är någon som har möjlighet att haka på. Vindprognosen ser riktigt bra ut och snön verkar komma först framåt sena eftermiddagen/kvällen. Går på vid Näsaäng och kommer att reka med skridskor vid 9 tiden. Hälsningar C

    jr555se svarade 12 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 februari, 2012 vid 19:05

    För mig gick en dag för en bomkörning till Måsnaren. Isen rätt ok och inget snöfall att tala om men ingen vind. Hur var det på Värtan?

  • radius

    Medlem
    2 februari, 2012 vid 20:25

    Fick ett par timmars skridskoåkning, ingen ide att rigga. Jättefin is med 1-2 cm puder på (sen eftermiddag). Det går en spricka från Viggan förbi kråkudden och en bit bort vilket ser skumt ut när man står på land, men utanför sprickan (och innanför) är det fin is med mycket bra bärighet. Med lite vind så kommer det bli kanon: )

  • marden

    Medlem
    2 februari, 2012 vid 21:48

    lite vind fans det väl ? iafl på ersta viken
    kom till o med EN enda liten puff som räkte till 29+ kn i ett moln …

  • callevader

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 08:02

    Är det någon som skall ut i dag?
    Jag tänkte försöka köra lite Kitewing på värtan från kl 12.

    Calle

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 08:13

    Radius – Det låter lovande. Jag åker till Näsaäng på förmiddagen och Calle Väder – Du kan ringa eller så ringer jag. Du har mit nr på mail.

  • radius

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 08:39

    Mården, åkte ut först på em eftersom vi hade -21 på termometern. Mellan14,30 och 16,30 var det i princip vindstilla, men som sagt fick en fin skridskotur. Impad av dina 29, kan tänka mig att det såg ut som X2000 som drog fram över erstaviken med en svans av snörök eftersig.

    Calle och Herr P, måste tyvärr stå över idag: (

    Mården;680888 wrote:
    lite vind fans det väl ? iafl på ersta viken
    kom till o med EN enda liten puff som räkte till 29+ kn i ett moln …
  • marden

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 10:02

    nja ,ledsen att grusa dina visioner men var nog långt ifrån ett x2000 du skulle sett igår
    och nu har det kommit 1dm snö till här söder om stan hur ser det ut norrut ?

  • radius

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 10:31

    Har kommit ytterligare ngn cm i natt, så helt okej. Vi får lyssna av med Herr P, han var på väg ut på Värtan nu.

  • vindsokaren

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 10:56

    Bra aktivitet nu(tjuvträning inför sönd)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 17:15

    Precis, tjuvträning var namnet!

    RAPPORT FRÅN VÄRTAN – På fredagen blåste det inte riktigt som utlovat, det var t o m perioder med nästan stilltje. När det blåste om bäst var det16 knop med 6.5. Vinden kom med snöbyarna. Runt 16-tiden snöade det tyvärr rätt ymnigt och det låg vid den tiden ca 5 cm snö på isen. Snön utgjorde dock inget hinder för 4-medars när det väl blåste. Isen är hård och fin så med den är det inga problem till söndag. Det vore dock synd om det byggde på med några cm snö till. I så fall är det nog läge för plogning…?

  • vindsokaren

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 19:44

    Hur gick det med kyleffekten var det full mundering och rånarluva.

    Var och köpte handskar med värmeslingor får se om dom funkar bra.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 februari, 2012 vid 10:08

    Inga problem med rånarluva o glasögon. Under jackan räcker underställ o polo.

    Har inte hunnit kolla vind för i dag, lördag, men blåser det något så åker jag till Värtan.

  • jr555se

    Medlem
    4 februari, 2012 vid 20:11

    ok nu känner jag mig dum. Men “värtan” vilken plats är detta? satt och kollade på kartan som är integrerad med spotguiden och hittar “lilla värtan”, men i närheten av där lär väl inte finnas bra is då det är farled.. väl?

    Näsaäng lät nära och bra dock för första turen med piraten, hade inte en tanke på att det kunde frysa där med =D

    -johan

    edit.. fanns ju en flik till på spotguiden *blind*
    “Stora värtan” är det där ni är när ni säger värtan?
    edit2. får glädjen att svara till mig själv =)
    Ja, iaf iscupen verkar ju vara där så det torde stämma

  • jr555se

    Medlem
    6 februari, 2012 vid 15:32

    hur välbefolkad brukar värtan(näsaängsdelen) vara eg? dagtid..skridskoåkare,kiteare etc..
    typ “hur långt är ett snöre”, fast med lite mer historisk tankegång..

    funtar på att kanske smita en kortis när och om man får tid mitt på dan eller så.
    Men på isen vill man ju definitivt inte vara själv =/

    eller om det finns ngn som har samma tankegångar?

  • radius

    Medlem
    6 februari, 2012 vid 22:22

    Kan definitivt tänka mig att åka ngn em, måste bara få till en ny medlösning, blev lite väl mycket plogande i söndags. Undrar hur det är med nyare is utåt åkersberga, typ brevik innåt svinninge. Någon som har koll?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Värtan i morgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.