Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Våryra i Apel
-
Våryra i Apel
Publicerad av fj69 på 30 mars, 2008 vid 18:29Postar nåra ilder från en mycket trevlig seglingsdag i apel vågornas litenhet till trots, 4.7 och side-side-off, S-303, Gurra m fl
Fredrik
s svarade 17 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Sköna bilder, gillar framförallt den första på mig själv…..:smile:
Det blev ju en rätt bra dag ändå, hade sjukt låga förväntningar på Apel och SO-vind. Men det funkade, lite choppigt var det, men ändå
-
Gurra är han med blått lakan va? Han som gör de klart grymmaste trixen…
-
Fet cred till dig Fredrik som tog bilder på oss. Jag är lite avundsjuk på S-303 som verkar tagit det bästa av dagens ”vågor”. Ser ut att vara snudd på sideoff och cleant mellan vågorna. Snygg bakåtloop på Bolminger. Han är duktigt på såna. Får ju fan mig att se kass ut : ) men min tabletop var ju fin tycker jag.
Jag älskar att se bilder från Sverige, eller vad tycker ni?
-
Sjysst Gurra visst e de roligt med bilder från sverige! skickar med en från Lejet i förrra veckan, när sverige är som bäst.
Hänke fin toppsväng du fick med dig hem till frugan……
F
-
Ser ju nästan ut som vågor. Var förbi lejet men var helt platt och vinden kändes sådär. Trodde inte att det skulle vara bättre i apel. Jag åkte till bråta viken men vinden var byg där med så drog vidare till gottskär och där var det riktigt fin vind körde 4.2 med bra drag och stadig vind. Förstår inte att jag var ensam där, en dag med sydost borde fler letat sig dit. En liten varning är att gräset vid hamnparkeringen är numera en allmän hundtoalett gick i princip inte hitta en yta stor nog att rigga seglet på där det inte låg hundbajs. Någon borde återställa hundbajjet till dess ägare så de kan får en ny chans att hantera det på rätt sätt.
-
@gurra1978 455029 wrote:
Fet cred till dig Fredrik som tog bilder på oss. Jag är lite avundsjuk på S-303 som verkar tagit det bästa av dagens ”vågor”. Ser ut att vara snudd på sideoff och cleant mellan vågorna. Snygg bakåtloop på Bolminger. Han är duktigt på såna. Får ju fan mig att se kass ut : ) men min tabletop var ju fin tycker jag.
Jag älskar att se bilder från Sverige, eller vad tycker ni?
Hörru mannen?
När får vi segla ihop nästa gång då?
Har varit svårt att tajma det senaste tiden! Det blir ju alltid en grad till på laddet då jag seglar med dig! 🙂Apel blev ganska bra ett tag, det rullade in lite större vågor periodvis. Men det var stökigt som fasen därmellan.
Men jag var ensam på vattnet. Var var alla denna söndag när det var 13 grader i luften och 4.7?/Staffan
-
@S.. 456284 wrote:
.
Men jag var ensam på vattnet. Var var alla denna söndag när det var 13 grader i luften och 4.7?Staffan, det märks att du inte hänger på konfen mer än nödvändigt,
med 2 veckor i sjuksängen har jag mer koll än du; här var dom förra söndagen: -
@andersbq 456291 wrote:
Staffan, det märks att du inte hänger på konfen mer än nödvändigt,
med 2 veckor i sjuksängen har jag mer koll än du; här var dom förra söndagen:Ser väldigt platt ut i Torkelstorp… Tur för Kitearna att det inte är en officiell badstrand för då kan de ju hänga där i sommar också…
/Staffan
-
S..;456284 wrote:Hörru mannen?
När får vi segla ihop nästa gång då?
Har varit svårt att tajma det senaste tiden! Det blir ju alltid en grad till på laddet då jag seglar med dig! 🙂/Staffan
När det blåser så vet du var jag är. Nu går det ju att segla till 20:15 typ innan det är mörkt, alltså finns många timmar kvar av dagen efter jobbet. Det vore kul att hetsa varandra lite på vattnet, jag behöver det för att våga på några nya trick :smirk:
-
@gurra1978 456323 wrote:
När det blåser så vet du var jag är. Nu går det ju att segla till 20:15 typ innan det är mörkt, alltså finns många timmar kvar av dagen efter jobbet. Det vore kul att hetsa varandra lite på vattnet, jag behöver det för att våga på några nya trick :smirk:
Vad är det du tänker på?
Jag skulle vilja testa Air Flaka på vägen ut. Det är inte många som gör den men K303 gör grymmesnygga sånna! Han planar ur dem!
Och eftersom jag är S303 borde jag också 🙂/Staffan
-
S..;456370 wrote:Vad är det du tänker på?
Jag skulle vilja testa Air Flaka på vägen ut. Det är inte många som gör den men K303 gör grymmesnygga sånna! Han planar ur dem!
Och eftersom jag är S303 borde jag också 🙂/Staffan
Airflaka kan jag vara med och hetsa på. Det har jag redan börjat med men att sätta den är ju en helt annan sak. Grymt att plana ut såna. Jag vill prova dubbelframåt innan året är slut och då vill jag gärna ha någon med mig som först hetsar och sen räddar mig om jag slår ihjäl mig 🙂 Annars så står en tweaked pushloop också på att göra listan. Synd att det ser värdelöst ut på vindfronten nu bara.
-
@gurra1978 456402 wrote:
Airflaka kan jag vara med och hetsa på. Det har jag redan börjat med men att sätta den är ju en helt annan sak. Grymt att plana ut såna. Jag vill prova dubbelframåt innan året är slut och då vill jag gärna ha någon med mig som först hetsar och sen räddar mig om jag slår ihjäl mig 🙂 Annars så står en tweaked pushloop också på att göra listan. Synd att det ser värdelöst ut på vindfronten nu bara.
Sounds nice – jag är med på allt! 😀
/Staffan
Logga in för att svara.