Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VASSILIKI i början på juni!?

  • VASSILIKI i början på juni!?

    Publicerad av jfk på 3 juni, 2007 vid 10:47

    Hur är det där nu i början av juni! åker nämligen dit imorrn, så jag undrar om man skall ha med sig egna grejer…bor på en segelbåt så vi kan transportera oss till blåsiga platser.

    JFK (glömt lösen…) svarade 16 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • electric

    Medlem
    3 juni, 2007 vid 12:43

    Vassiliki är känt för att det från slutet av maj till och med i början av september blåser dagligen mellan kl 13.30/14.00 och kl 19.00/20.00. Och det har i alla fall stämt de två gånger jag varit där en vecka i slutet av maj/början av juni. Ena gången var det minst 8 m/s varje dag (någon gång upp till 20 m/s), andra gången minst 6 m/s (någon dag upp till 10 m/s). Det gick att vindsurfa alla dagar. Det finns 3 uthyrningar, varav en riktigt stor. Det är knappt ca 1 km från byn och båthamnen till uthyrningarna.

  • jfk

    Medlem
    3 juni, 2007 vid 21:17

    OK tack! Låter som det kan bli bra då… har med mig en 106 l bräda och en 92 l, ett 6.0 och ett 5.3…
    Ha det bra i Sverige så länge!!!

    MVH Johan

  • electric

    Medlem
    3 juni, 2007 vid 21:45

    Jag glömde säga att vinden i Vassiliki är ett lokalt fenomen som beror på de omkringliggande bergen, vilka orsakar nån termiskt effekt när solen värmt tillräckligt. Den kraftiga vinden kommer nämligen från norr, dvs frånlandsvind! Man kan köra med fullt tryck 100 meter från lä-land, som utgörs av höga berg! Helt sjukt egentligen, men det funkar. Hur det är på andra ställen på Lefkas har jag ingen aning om, men jag tror inte alls det blåser lika mycket. Så vill du vara säker på att kunna vindsurfa när du är på Lefkas så TROR jag att det är just i Vassiliki ni måste vara.

  • JFK (glömt lösen…)

    Gäst
    12 juni, 2007 vid 13:35

    Hallå!
    Blev bara en dag i Vassiliki, men vilken dag!!!
    Kl. 14 satt vi och käkade, vindstilla…14:30 blåste det 5.3 vind som sedan höll i sig till ca kl 20.
    Det var vi och ca 100-150 st till, allt från första gången seglare till riktiga freestyle fantomer!!! Jävligt häftigt ställe alltså, dit skall jag definitivt igen!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VASSILIKI i början på juni!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.