Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport vassiliki om 2 v. frågor

  • vassiliki om 2 v. frågor

    Publicerad av brutus på 19 april, 2004 vid 12:57

    mors,
    har kommit överens med tösabiten om en restresa till Kreta alt. Lefkas i maj (stavas BUDGET), o undrar nu om det finns någon här som vet mer om möjligheter för att surfa där (med segel, eh..)
    Tror det blir Chania kusten för vår del, inte garanterat, men där borde ju finnas något ställe att hyra på osv?

    Please, lite hjälp från erfarna globetrotters eller greker!?! smirk.gif

    MVH / Martin

    kamaaina svarade 20 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ubaten

    Medlem
    20 april, 2004 vid 11:04

    kolla in langleytravel.se var där för två sommrar sedan och det blåste helt ok då samt så är det grattis att låna vindsurfutrustning och hobie cats samt havs kajak som var sjysta att vågrida med.

  • brutus

    Medlem
    22 april, 2004 vid 10:51

    ahhh, köpte just resan till Lefkas o Vassiliki om två veckor, så jävla skönt att komma bort o komma igång med surfingen (för en pussy som tycker att det är för kallt i mälaren…)

    Club Vass verkar ha det mesta, men det står inget om hur dyrt det är, så – innan jag ringer ner dit – är det någon här som varit i Vassiliki? Erfarenheter? Priser för o hyra (lämnar kittet hemma), etc.?

    http://www.clubvass.com/

    Crosshore vinden kallad “Eric” ser j-ligt 7sst ut o verkar va bombsäker även i Maj!

    grin.gif/Martin

  • peter_g

    Medlem
    22 april, 2004 vid 17:59

    Tjena martin, för två sommrar sen spenderade jag hela säsongen i vassiliki jobbade och bodde med Club vass. Club Vass är relativt dyrt men dem har det största utbudet av prylar. Vinden är konstant, kommer in kl 12 från bergsidan och blåser fram till 4-5 på dagen. Du seglar allt från 6,3 till 3,7, mest blir det 5,3. Plattvatten som kan bli lite choppigt, bra för hopp, längsbergsidan är vattnet nästan hellt platt. Annars är vassiliki en mysig liten by och vill man få ut så mycket surf av en semester kan jag verkligen rekomendera er att åka dit, jag åkte dit endast flygstol, sen kan man fixa boende på plats, det är lätt att få rum i början av säsongen. Trevlig stämmning i byn, kaske lite för många engelsmen och tyskar.Priser borde väl finnas på deras hemsida eller clubvass.com. Svarar gärna på fler frågor.

    Hälsningar Peter

  • brutus

    Medlem
    28 april, 2004 vid 19:50

    Tjena Peter, tackar för svaret!
    en fråga – hur är det att hyra bil på Lefkas /i Vassiliki? Några tips?
    Tänkte eftersom du var där så pass länge att du tog väl chansen att utforska lite grann, tänkte eventuellt dra upp en tur på västkusten av Lefkas o kolla efter 7ssta “secret spots”, stränderna där ska ju tydligen va bland de bästa Grekland har att erbjuda…
    E det nått drag på kvällar / nätter i Vassiliki? Mycke tyskar förstår jag, men ändå?
    just det, en sak till – hyrde du kit där o i så fall – vad gick det på i runda slängar???

    Fler som har varit i vassiliki här måste det ju finnas??? Ska ju va bland de bästa ställena i Europa om man får tro club Vass o reseguiderna?!?!? Tips? Erfarenheter?

    /Martin

  • kamaaina

    Medlem
    3 maj, 2004 vid 12:43

    Jag var pa lefkas for ngt ar sedan…tror det var juli iof, men da blaste det inget i VAss utan jag vindsurfade bara uppe i Lefkada stad…pa norrsidan, daer finns oxa en uthyrare…kor hart

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport vassiliki om 2 v. frågor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.