Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vassiliki Rekomendation!!

  • Vassiliki Rekomendation!!

    Publicerad av JFK (glömt lösen…) på 12 juni, 2007 vid 13:46

    Hallå!
    Surfade i Vassiliki i söndags (10/6-07).
    Kl. 14 satt vi och käkade, vindstilla…14:30 blåste det 5.3 vind som sedan höll i sig till ca kl 20.
    Det var vi och ca 100-150 st till, allt från första gången seglare till riktiga freestyle fantomer!!! Jävligt häftigt ställe alltså, dit skall jag definitivt igen!

    Pratade med en local. Vad jag förstod så måste det vara varmt (sol) för att den riktiga termiken skall bygga upp. Solen värmer luften på andra sidan berget om Vassiliki, sedan går den över bergen och “ramlar” sedan ner över Vassiliki med ett jävla drag mellan ca 14-20.
    Det negativa var att jag misstänker att det blir ännu trängre på vattnet under den riktiga högsäsongen.
    Hyran för bräda på det stora stället “Club Vass” kostade 75 E för fullt kit 1 dag, och 240 E för fullt kit inkl. kurser (om jag minns rätt) för 1 vecka.
    Vattnet var ca 20 grader och om man inte åkte för långt så var det ca midjedjupt ganska långt ut.

    Som sagt rekomenderas!

    MVH JOHAN

    carolinec svarade 17 år sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • carolinec

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 09:05

    Kan bara hålla med! Var där 3 veckor i juli förra året. Trångt på vattnet visst, men det funkade bra ändå. Rekommenderar varmt Club Vass instruktörer, grymt duktiga och trevlig!! Lär ut allt från hur man lättast bär seglet på land till framåtloopar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vassiliki Rekomendation!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.