Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Västindien ?

• Västindien ?

Publicerad av anonym-anvandare på 26 oktober, 2000 vid 14:05

Finns det nåt ställe i västindien att vindsurfa på i januari? Behöver inte va stora vågor bara bra med vind och ett bra uthyrningsställe.

TACK ska ni ha

Mr.X. svarade 24 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    26 oktober, 2000 vid 15:50

Barbados iof. dyrt, men smakar det så kostar det. Sen har vi ju också Dominikanska, som svensson åker till. Venezuela, Isla de Margarita, dit jag ska åka nästa gång.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 oktober, 2000 vid 16:06

Jag skulle rekommendera Guadelope. I St Anne fanns i alla fall för några år sedan en uthyrning som drevs av en italienare som hette Junio Tolomei. LCS hette den. En härlig liten strand. Plattvatten och långgrunt. Vid revet som ligger ca 200m ut. kan det vara rätt ok vågsegling. Vindsäkrast är nog just Januari.
    Coolt ställe. Inte en tysk så långt ögat kan nå. Jag har tyvärr inte kvar adress/tel, men det borde gå att finna på nätet om den finns kvar.
    Guadelope är för övrigt en mycket vacker ö, och det är lätt att ta sig runt med hyrbil. Infrastrukturen är bra. Lätt att få tag i god mat, vin, franska ostar etc.

Ante

• anonym-anvandare

Medlem
    26 oktober, 2000 vid 19:52

Isla de Margarita är som Västindiens Mallorca, Svensson! Cabarete på Domre är världsklass.

• hinken

Medlem
    27 oktober, 2000 vid 17:12

Hoppas att denna adressen är till någon hjälp för dig
    http://www.hispaniola.com/Cabarete/index.html

• Mr.X.

Gäst
    30 oktober, 2000 vid 11:34

Dominicanska skall vara bra. Barbados kanske är bra om man har tur. Lite vid sidan ligger Curacao och framför allt Arbuba. Jag var på Aruba 3 dagar och hade 4.5 hela tiden och väldigt bra uthyrning. Plattvatten där jag var men fina vågor på andra sidan om man kan komma åt dem pga alla rev och klippor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Västindien ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.