Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Västkusten imorgon 4/8

  • fj69

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 07:50

    Blev det några bilder tagna, skulle kanske inte tro det, men jag tog en bild inan det brakade loss, ängslig skolseglare (eller är det månne den gode surfslussken med sitt SF 3.7 som väntar på planing;-) men visst det tog ett tag innan det yggde och den utlovade vinden kom in till viken. Den tålmodige belönas,F

  • sinker

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 08:28

    Om jag gör ett inlägg nu så kanske jag kan leta upp det nästa gång jag funderar på att åka ner till Apel trots att webkameran visar plattvatten…


    Visar vindmätaren 330-340 graders vinkel så kommer det INTE in några vågor = åk inte dit!



    /sinker

  • s43

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 10:30

    Skönt att alla tror det aldrig blev något, så kan vi som seglade mellan 21-22.30 hålla det för oss själva…hejdå

  • ola_p

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 10:43

    Jag fick del av den där seglingen igårkväll, helt ok förhållanden. Brösthöga lite lagom apelfjösiga vågor, hade inte ungefär allt strulat (glömt selen, ingen ordning på trimmet, itne satt bombeslaget rätt.. Ungefär allt som kan gå fel) så hade det säkert varit rätt kul. Fick trots strulet ett par tre hyggliga vågor när jag hade gått ner på 68 liter och 4.1, men hade en tendens att låta brädan glida för långt ifrån mig i cutbacken, kanske ett tecken på att jag inte seglat sådana mjukisvågor på riktigt länge.

    Å ett stort tack till killen som lånade ut sin sele till mig! Ovärderligt.

  • cosmosurfer

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 11:18

    Man såg på radarbilderna att Ringenäs låg mitt i stormens öga med lugna vindar, medan vi på Bjäre var precis i den vindtätaste kanten under många timmar. Träd knäcktes och takpannorna flög.
    Man borde kanske satsa på trådlöst alternativ för att från stranden kunna koppla upp sig till senaste väderrapporten. Egentligen tokigt att man så ofta står och undrar när det faktiskt finns sätt att få veta direkt. I Habo i förrgår var det ju perfekt att veta (dock via ett vanligt telefonsamtal till sambon som fick kika på nätet) att det blåste mycket bakom regnvädret och att vinden skulle komma till Habo senare.
    Är det någon windsurfare som har erfarenhet och kan berätta om det fungerar att koppla upp sig från stranden via mobilen med eller utan datorn?

  • adde

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 11:34

    @cosmosurfer 487455 wrote:

    Man såg på radarbilderna att Ringenäs låg mitt i stormens öga med lugna vindar, medan vi på Bjäre var precis i den vindtätaste kanten under många timmar. Träd knäcktes och takpannorna flög.
    Man borde kanske satsa på trådlöst alternativ för att från stranden kunna koppla upp sig till senaste väderrapporten. Egentligen tokigt att man så ofta står och undrar när det faktiskt finns sätt att få veta direkt. I Habo i förrgår var det ju perfekt att veta (dock via ett vanligt telefonsamtal till sambon som fick kika på nätet) att det blåste mycket bakom regnvädret och att vinden skulle komma till Habo senare.
    Är det någon windsurfare som har erfarenhet och kan berätta om det fungerar att koppla upp sig från stranden via mobilen med eller utan datorn?

    Läge för en iPhone kanske?

  • cosmosurfer

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 11:41

    Fick fingra på en häromdagen, helt suverän! Men den kostar ju också en del.

  • johan_gbg

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 12:08

    @adde 487461 wrote:

    Läge för en iPhone kanske?

    Ähh. Wappa har man kunnat från de flesta mobiler av rang de senaste åren. Finns många trådar om detta.
    /Johan

  • surfmeister

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 12:31

    Kan bara hålla med Gurra och Fredrik, var riktigt fint på kvällen med fina vågor, bra vinkel och fett tryck i 4.1! Tyvärr kan man inte säga samma sak om dagens segling; var på plats i Abay kl.04:45 i morse och det var sunkigt i kubik. Naturligtvis hade jag inte med mig min stora bräda och det blev att sova i bilen ett tag och vänta för att sedan åka hem…….

  • manno

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 19:41

    @surfslusken 487286 wrote:

    De va ett jävla fjasko ida, både i Ringenäs o Apel. Va de här den läskiga stormen dom tjatat om på TV o löpsedlar i ett par dar nu???

    Ringenäs bra vågor men kasst me vind, Apel kasst me både vind o vågor!
    Får fan verkligen hoppas vinden kommer in i södra delen av Apel tidigt imorrn som dom lovar, isf kan de bli grymt i gryningen!

    din äckliga slusk! Fick min bästa/brutalaste segling i sverige nånsin på kvällen (inkl gislöv borrby trollskogen mm..) Dumpande 3metare med sideshore och bra tryck i 4.7. Lätt jämförbart med en bra dag i sydafrika!

  • surfslusken

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 19:57

    @manno 487621 wrote:

    din äckliga slusk! Fick min bästa/brutalaste segling i sverige nånsin på kvällen (inkl gislöv borrby trollskogen mm..) Dumpande 3metare med sideshore och bra tryck i 4.7. Lätt jämförbart med en bra dag i sydafrika!

    Men när fan drog de igång då??? När du vart o tjackat räksalladen?? Satt ju fan där i drygt 3 timmar o sov i bilen, kolla när killarna lekte me sina RC bilar, run… osv men vinden kom ju fan aldrig!!!

  • manno

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 20:21

    så fort du hade åkt såklart! Typ åtta/halv nio

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Västkusten imorgon 4/8

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.