Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Västkustsurf lördag, en filmsnutt

  • Västkustsurf lördag, en filmsnutt

    Publicerad av ola-h på 25 augusti, 2003 vid 07:47

    Helgen var inte riktigt trevlig, i alla fall där jag valde att segla. På fredag kväll blev det så småningom lite vågor och 4.5. Bra sidvind också. Lördag morgon var det lite mer vind (4.0), lite större vågor (runt gubbe) och sidvind (och till och med lite x-off).

    Om ni klickar på mitt namn nedan hittar ni en filmsnutt. Det är jag, Magnus (mag) och några till som seglar.

    ola-h svarade 20 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • inge

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 08:15

    Västkusten har sina bra dagar och du har ju lyckats få med bra surf på film (Grattis)
    Var själv ute lite på lördagen med ett 5.0 onshore segel och det var iallafall för mig alldeles för stort. Seglade ca 1h helt okontrollerat innan jag gav upp. Trodde inte att jag behövde mindre segel i svenska vatten.

    /Inge

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 08:27

    Många svordomar över vinden hördes i A-bay.
    Enl. Onsalamätaren så blåste det bättre norrut än i Varberg, men ville ha vågor och vinden skulle vrida till NV. Det var ett väldigt tjafsande och många teorier innan vi kom ut på vattnet, men det vore synd att klaga. Det blev bra träning i alla fall.

    Fina foton och filmer på din sida, kul att se.

  • raggarn

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 08:41

    Way to go dude….!!!!! grin.gif
    bländande…..!!!!!
    tongue.gifäntligen lite film från stället ni “ljuger” så mycke om
    TACK!!!
    nu fattas det bara lite film från Ringenäs också…. crazy.gif
    för en stackars 08 att bli avis på….
    Ride on boys grin.gif grin.gif cool.gif

  • lars_k

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 09:32

    Fint som fläsk, Ola! Tycker jag ser mej själv fladdra förbi i nån sekvens. Kul att ha i arkivet wink.gif

  • jojosurf

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 09:44

    Snygga waveriders ni gjorde!!….

    /Jojo…

  • ola-h

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 10:13

    Magnus flickvän som filmade zoomade mest in mig (det var min kamera) och Magnus. Jag kan kolla om du skymtar förbi på något mer klipp, men jag tror inte det.

  • adde

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 10:17

    Ser gott ut Ola, var det 62:an du körde på?

    Själv så hamnade vi “bara” i klittmöller. 6.2 som uppvärming i tisdags och sen var det 5.4 onsdag och fredag inne i klittmöller, med lite aftersurf i sjön och träna enhands 360 på kvällarna. Avslutningen i lördags gjordes i fiskfabriken med pangdrag i 4.2 (Lärdom: lämna aldrig 3.8 hemma). När inte 4.2 gick att hålla längre fick vi förflytta oss till sjön och träna bakåtloopar på branta hoppramper (och dessutom fick man chans att tvätta bort död-fisk stanken från segel…)

    Men det verkar som om det varit (nästan) lika bra på hemmaplan i veckan.

    /adde

  • lars_k

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 10:39

    Sjysst Ola!
    (…Om man inte kunde få hela råfilmen iofs, jag kan dra igång min ftp-server ikväll… =)

  • ola-h

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 11:01

    Japp, Acid 62 var det.

    Jag har förresten 700 spänn till dig, Adde.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Västkustsurf lördag, en filmsnutt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.