Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing våtdräkt ?

  • våtdräkt ?

    Publicerad av simon-smed på 29 maj, 2009 vid 07:29

    tjenare,
    jag undrar om det är någon som har något bra tipps på en billig och bra våtdräkt.

    eller vad det är man ska kolla på när man köper en? 🙂

    johan_m svarade 14 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • claes6

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 07:50

    Billiga våtdräkter kan du köpa på Stadium eller Clas Ohlson, men då är det bara fokus på billig.

    Frågan är var du ska använda den mest? Ska du köra i Sverige större delen av året behöver du en varmare variant, minst 4/3 mm (tjocklek). Ska du köra på varmare breddgrader räcker det med en tunnare, 2 mm, eller kanske en shorty (utan armar och med korta den).

    Själv kör jag i en ION 5/4/3 och den funkar alldeles utmärkt i Sverige året om, även om den blir lite i varmaste laget på högsommaren. Den kan köpas på wallensports.se. NeilPryde har liknande varianter. Oavsett märke brukar de flesta varmare dräkter ligga mellan 1700-3000:-

  • simon-smed

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 11:58

    okej,
    jag har tänkt att surfa i sverige 🙂
    och har kollat runt lite på internett och hittade denna
    http://www.720sport.se/productinfo.asp?productID=433&categoryID=111

    för jag kan ingenting om hållbarhet och sånt.
    hjälp behövs 😉

  • stinger

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 12:31

    En sån våtdräkt du länkar till kan säkert vara helt rätt för dig men det kan också bli hel-fel. Vindsurfingdräkter har lite mer plats för armarna. Vet inte var du bor men ta ett besök i närmaste surfbutik och snacka med dem där. Det bästa är att prova dräkten innan du köper den.

  • trimmarn

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 15:12

    Jag håller med, satsa på en vindsurfdräkt tex np3000 kostar runt 2 tusen. Kolla länkarna här på sidan alla har väl en lite billigare variant av dräkt 5/3 är väl standard tjocklek för sverige segling.

  • simon-smed

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 23:11

    okej tack,
    ska kolla runt lite då 🙂

  • bicless

    Medlem
    30 maj, 2009 vid 00:20
    simon smed;549610 wrote:
    okej,
    jag har tänkt att surfa i sverige 🙂
    och har kollat runt lite på internett och hittade denna
    http://www.720sport.se/productinfo.asp?productID=433&categoryID=111

    för jag kan ingenting om hållbarhet och sånt.
    hjälp behövs 😉

    I denna prisklass kan du få kanonbra vindsurfingdräkter som är täta och smidiga att röra sig i typ
    http://www.surfspot.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=109&category_id=14&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=41

    Eller motsvarande från de andra stora våtdräktstillverkarna

    Mvh

    Bicless

  • snaffe

    Medlem
    30 maj, 2009 vid 07:29
    trimmarn;549648 wrote:
    Jag håller med, satsa på en vindsurfdräkt tex np3000 kostar runt 2 tusen. Kolla länkarna här på sidan alla har väl en lite billigare variant av dräkt 5/3 är väl standard tjocklek för sverige segling.

    Köpte en sån nu i våras. Mycket skön men har redan fått fixa en söm som gått upp och har fått en spricka mellan de olika materialen vid knäna. Tycker att den tar in rätt mycket vatten också, så speciellt varm är den inte. Men skön. Jag menar np 3000 dräkten.

  • oscar

    Medlem
    30 maj, 2009 vid 07:34
    snaffe;549759 wrote:
    Köpte en sån nu i våras. Mycket skön men har redan fått fixa en söm som gått upp och har fått en spricka mellan de olika materialen vid knäna. Tycker att den tar in rätt mycket vatten också, så speciellt varm är den inte. Men skön. Jag menar np 3000 dräkten.

    Nisse Pryl har väl aldrig varit världsberömda för sin kvalitet…

  • gammel-ippa

    Medlem
    30 maj, 2009 vid 09:51

    ASCAN ….Köööööp

  • johan_m

    Medlem
    30 maj, 2009 vid 13:58

    Har kört med NP3000 i två omgångar nu, den första höll ca 5år och den andra är inne på sitt 2a år nu och jag har varit nöjd med dom så här långt, ligger ju onekligen bra i pris. Så jag rekommenderar en NP3000 dräkt.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing våtdräkt ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.