• Våtdräkt

    Publicerad av henkelu på 11 maj, 2011 vid 17:32

    Vet att detta om olika märken er en dum fråga men…
    Er det nån som har erfarenhet av någon av desse dräkterna?

    O`Neill: Psycho RG8 5/3, Mutant 5/4, FLX 5/4/3.

    Rip Curl: E-Bomb chest zip 5/3, F-Bomb chest zip 5/3.

    Billabong: SG5 5/4/3.

    NPX: Assassin 5/3

    Xcel: Infiniti drylock 5/3

    Back zip eller Chest zip? Erfarenheter.?. Fast huva eller ha en chillvest med huva när det blir kallare?

    Behöver en ny vår/höst/vinter dräkt. 🙂

    oldkook svarade 12 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • johanw

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 18:51
  • bjolle

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 19:38

    Har en F-Bomb 6/5/4 o en E-Bomb Pro 3/2 e super nöjd.

  • henkelu

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 19:51
    Bjolle;654954 wrote:
    Har en F-Bomb 6/5/4 o en E-Bomb Pro 3/2 e super nöjd.

    va är det för skillnad på f-bomb å e-bomb? Å skillnad på e-bomb vanlig å pro? 🙂

  • larappa

    Medlem
    12 maj, 2011 vid 14:11

    Kör med en E-bomb chest zip 5/3 och är grymt nöjd. Lite jobbigt att komma i dräkten till en början men man vänjer sig.

    När det blir kallare kör jag med en 2 mm shorty under och en lös huva, funkar bra! Det blir bara jobbigt att ha en fast huva som är i vägen när man inte behöver den.

  • henkelu

    Medlem
    12 maj, 2011 vid 21:01
    Larappa;655065 wrote:
    Kör med en E-bomb chest zip 5/3 och är grymt nöjd. Lite jobbigt att komma i dräkten till en början men man vänjer sig.

    När det blir kallare kör jag med en 2 mm shorty under och en lös huva, funkar bra! Det blir bara jobbigt att ha en fast huva som är i vägen när man inte behöver den.

    Ja jag prövade E-bomb:en 4.3 (utan huva) å så Psycho 2 5.3 tror jag det var med huva idag. Kommer inte vilja han en med fast huva!
    Då drar jag hellre på mig en chillväst med huva istället!

    Fan blir inte klok av detta. Har läst massa om alla jag skrivit om längst upp nu, men sjukt svårt att få se all info om alla. Skulle vilja låna hem ALLA å få pröva! he he.

    Vill ha en varm, men såklart så mkt stretch som möjligt. 🙂

    Chest zip vill jag ha i alla fall.

  • regfellow

    Medlem
    12 maj, 2011 vid 22:24

    Psycho 2 finns utan huva dock ingen chest zip

    Mutant har chest zip och utbytbar krage eller huva

    Psycho freak är bara bäst!

  • viktor77

    Gäst
    13 maj, 2011 vid 06:25

    Jag har kört med en Mystic Cure 6/3 (5 mm på de flesta ställen) hela vintern och aldrig frusit. Den genererar så pass mycket värme att du kan ta av dig skor, huva och handskar tidigare på våren och köra utan längre på hösten. Fantastiskt smidig och enkel att ta på sig också. Sen har den ett speciel stängning i ryggen som gör att du inte får in något vatten hur du än vrider dig.

  • milkman

    Medlem
    15 maj, 2011 vid 19:28

    Jag kan skicka en Prolimit Hybrid till dig. Tar på mig att personligen ta hem den ifall Oslo S inte du blir nöjd. Det är som att kita med långkallingarna och tisha, helt sjukt rörligt. Men med det stoooora undantaget att det faktiskt är varm kring gotland även i oktober/november. Och på våren drar jag på mig ett underställ och väst med luva så klarar jag mig från isen precis brutits.

    http://www.prolimit.com/hydrogen/products/hydrogen-ftm-steamer-5-3-dl/

    Vi har bara tagit in dom med vanlig dragkedja på ryggen, även om de finns med dragkedja fram. Det är mest för att jag alltid tyckt att insteget gör det sjukt komplicerat helt i onödan med dragkedja på bröstet.

    (Kommer snart ligga här: http://surfbussen.nu/shop/prolimit-hydrogen/ )

  • henkelu

    Medlem
    15 maj, 2011 vid 21:38
    Milkman;655374 wrote:
    Jag kan skicka en Prolimit Hybrid till dig. Tar på mig att personligen ta hem den ifall Oslo S inte du blir nöjd. Det är som att kita med långkallingarna och tisha, helt sjukt rörligt. Men med det stoooora undantaget att det faktiskt är varm kring gotland även i oktober/november. Och på våren drar jag på mig ett underställ och väst med luva så klarar jag mig från isen precis brutits.

    http://www.prolimit.com/hydrogen/products/hydrogen-ftm-steamer-5-3-dl/

    Vi har bara tagit in dom med vanlig dragkedja på ryggen, även om de finns med dragkedja fram. Det är mest för att jag alltid tyckt att insteget gör det sjukt komplicerat helt i onödan med dragkedja på bröstet.

    (Kommer snart ligga här: http://surfbussen.nu/shop/prolimit-hydrogen/ )

    Ok låter intressant. Hur mycket kostar den då?

  • oldkook

    Medlem
    16 maj, 2011 vid 05:11

    Hejsan har nog prövat flesta sorters våtdräkter dock inte mystic utan mera de klassiska Surf märkena då det är det jag mest pysslar med. Bäst hittills enligt mig har varit oneil . Vet inte vart du befinner dig i landet men om i Skåne ta en sväng till Mathew på red snapper i Malmö för att testa. Jäkligt bra service och butik. För som sagt olika märken sitter olika, och pass formen e betydligt viktigare än märke o pris.
    Lycka till!

  • oldkook

    Medlem
    16 maj, 2011 vid 05:25

    Just oneilen (har två olika psykofreak för vinter och psyko när de e varmare ) kommer och skall sitta tight som attans i början nästan på gränsen till jobbigt men efter en två sessions kommer den forma sig efter din kropp och sitta mer eller mindre formjuten. Oneil har ju även specifika vind/kite dräkter. Inget jag testat dock.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.