Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt 5/3 rymlig underarm

  • Våtdräkt 5/3 rymlig underarm

    Publicerad av john1 på 11 april, 2010 vid 17:06

    Jag är på jakt efter en våtdräkt 5/3 mm med rymlig plats för underarmar för att undvika kramp. Har nyligen läst hört om dräkterna Promotion på sidan http://www.wetsuit.com som värkar vara bra. Jag har fåt rekommenderad deras dräkter just för att dom är rymliga i underarmerna.
    Känner någon till dees dräkter? Har hört att dom är bra inom långdistanssimming etc.
    Tacksam för råd.
    JJ

    john1 svarade 14 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • surfslusken

    Medlem
    11 april, 2010 vid 17:08

    Du ronkar väl inte me våtdräkt på va??

  • pgvirtual

    Medlem
    11 april, 2010 vid 17:35

    Jag har en Pro Motion Storm 5/3 som är alldeles utmärkt. Armarna är vida, det är ingen risk för våtdräktsorsakad kramp i alla fall. Dessutom verkar dräkten mycket hållbar, med dubbelsidigt neopren (tyg också på utsidan) i grenen, i baken och på baksidan av vaderna. Enligt min uppfattning så har de satsat på hållbarhet snarare än smidighet (jämfört med NP’s våtdräkter som npg är bekväma men går sönder så fort man tittar på dem). Dessutom kan man beställä storlekar som passar både lång+smala och korta+breda.

    Den enda nackdelen är just nacken. Dräkten släpper i mitt tycke, men min kroppsbyggnad i alla fall, in onödigt mycket vatten. men det kan jag leva med.

    Ifall du beställer en Storm så tycker jag att du skall fundera allvarligt också på en “hooded vest”. Med den förlängs drakten säsong rätt mycket då nacken blir praktiskt taget torr, samtidigt some man får några extra millimeter värmande neopren. Men se till att du får rätt storlek! Jag har en med dragkedja some passar perfekt, men också en utan dragkedja some är aningen för stor.

    Deras “Kite vest” ser också intressant ut…

  • carl-r

    Medlem
    11 april, 2010 vid 18:13

    Om du förvarar en våtdräkt en tid med pet-flaskor i underarmarna så töjer den sig något.

  • pgvirtual

    Medlem
    12 april, 2010 vid 07:18

    Dessutom: jag beställde direkt från fabriken i USA. Det funkade alldeles utmärkt, men jag var tvungen att tulla den hemma i Finland.

  • john1

    Medlem
    12 april, 2010 vid 18:11

    Tack för goda råd. Vet ni var den kan köpas i Europa. Har frågat på http://www.Star-board.com avvaktar svar därofrån.
    John 1

  • pgvirtual

    Medlem
    12 april, 2010 vid 19:31

    Det går alldeles utmärkt att beställa direkt från USA…

  • john1

    Medlem
    12 april, 2010 vid 20:28

    Hei.
    Tack för svar.
    Har fått svar från promotion Pro Motion Wetsuits (http://www.wetsuit.com)
    Går enbart att beställa direkt från Gorge River. leverans ca 5-6 dagar
    Finns ingen försäljare i Europa.
    Frakt 50 dollar (ca). Vidare tillkommer tull och moms. alltså blir dräkten för dyr. Synd, för dräkten har mkt bra mått exesivt utrymme i underarmarna. Dräkten kostar 319 dollar.
    John1

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt 5/3 rymlig underarm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.