Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt fuerteventura

• Våtdräkt fuerteventura

Publicerad av svanten på 23 februari, 2006 vid 20:48

Tjena !

Är det någon som har något tips på typ av våtdräkt för att ta med till sotavento andra veckan i Mars.

Är det shorty (korta ben och ärmar) 2mm
    Är det kortärmad med långa ben 3mm
    Eller höst-, vårdräkt med långa ben och långa ärmar 4mm.

Är det någon som har något tips ?

niclase svarade 18 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jacob-holmqvist

Medlem
    23 februari, 2006 vid 20:56

Shortyn eller tremillimetrarn skulle jag tagit, varför inte båda. Var där samma vecka för ett par år sedan, fick bara med mig Sverige-dräkten och det var i alla fall alldeles för varmt.
    I Sotavento räcker det nog med shortyn förresten.

• donpedro

Medlem
    23 februari, 2006 vid 21:32

Jag hade tagit kortärmad med långa ben. Är inte jätte varmt i vattnet kanske en 18-19 grader och 20-25 i luften. Beror ju lite på hur mycke naturligt späck du har på kroppen som värmer.

• mikaels

Medlem
    24 februari, 2006 vid 23:58

Jag har aldrig varit för varm, men ofta för kall, kör alltid med min semidry heloverall 5/3 (med titan)…
    men så är jag en frusen kille också…

• apelbapel

Medlem
    25 februari, 2006 vid 14:11

Tjena, seglade flagbeach i mitten januari (nyss allså), hade kortärmad m långa ben, men shorty hade gått bra det med.

Var nere i Sotavento å kollade med, men för kass med vind just då,

PS. Flagbeach levererade 3mtr vågor och 12-15 m/s,

• waterman

Medlem
    25 februari, 2006 vid 16:38

Var på Teneriffa för två veckor sedan och det var 19 grader i vattnet och 20-22 grader i luften.
    Vissa dagar var det mulet, så vädret påminner mer om svensk sommar.

Dom flesta har kortärmad så här års och shorty på sommaren, men shorty tar ingen plats så släng med den om det skulle bli 25+ väder.

/Waterman

• svanten

Medlem
    26 februari, 2006 vid 18:37

Tack för alla synpunkter !

Det blir nog kortärmad med långa ben som åker med. Skulle jag få en lucka i packningen så kanske shortyn åker med också.

Om det skulle hänga på det naturliga späcket så skulle jag nog inte behöva ta med någon våtdräkt överhuvudtaget.

/Svante

• niclase

Medlem
    27 februari, 2006 vid 07:37

Var en vecka i januari på Fuerte och Sotavento. Körde i shorts o de funka grejt. Borde ju rimligtvis vara något varmare i mars.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt fuerteventura

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.