Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt med huva

  • Våtdräkt med huva

    Publicerad av animar på 18 september, 2018 vid 19:04

    Min gamla Maui Magic 6/5/4 måste bytas ut men ser att våtdräkter i den tjockleken kommer med huva nuförtiden (i alla fall för kvinnor). Köpte en huva till min Maui som jag aldrig använde. Seglar alltid med hjälm och det räcker. Kan tänka mig att köpa en våtdräkt med huva och låta den bara vara. Är det feltänkt? Kommer jag som badar en hel del bli irriterad över en vattenfylld huva? Att köpa en tunnare våtdräkt och fylla på med underställ är inget alternativ.

    • Denna diskussion ändrades 5 år, 7 månader sedan av  animar.
    bjorn-daniels svarade 5 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bicless

    Medlem
    18 september, 2018 vid 22:14

    Det går fint köpa våtdräkt med huva och köra nercabbad, dvs inte huvan på huvudet. Stör inte nämnvärt. Du skriver du inte vill köra 5mm + underställ men det funkar fint också. Jag kör Mystic legend 5mm med bipoly underställ, tycker det är till och med varmare än min gamla 6mm.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    19 september, 2018 vid 09:32

    De gånger jag kört med huvan nere har jag upplevt att det kan skölja in en del vatten längs nacken. Speciellt vid spolning i vågor. Egentligen inte så stort problem, de gånger det blev kallt var det bara att ta upp huvan. Jag kör oxå alltid med hjälm och det går bra med huva under hjälmen, får justera hjälmen lite bara.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt med huva

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.