Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt vs torrdräkt

• olanord

Medlem
    16 februari, 2006 vid 14:47

Torrdräkt är så skönt, jämt.

Använder min under hela året, med undatag för juli-augusti, och fryser aldrig!

• pakke

Medlem
    16 februari, 2006 vid 14:54

vad ahr du för någon? kollade surfers o deras neilpride verkar nice..

• donpedro

Medlem
    16 februari, 2006 vid 16:21

Jag kör med vanlig våtdräckt Gunsails 5/3 och den funkar fin fint året om! Hade premiär 11 januari och då vare inte mågnga grader kan jag säga. Men inga problems med värmen i kroppen, det är värre med fötterna och i vissmån händerna, men händerna har jag löst genom att köpa Da Kine CWM fötterna ere ständiga problemet men de e bara att bita ihop!

Jag anser inte våtdräckten som det mest vesäntiga när det gäller vintersegling, utan jag tycker fötter händer är värst. EN bra huvva är ochså ett måste.

• stickan

Medlem
    16 februari, 2006 vid 18:43

Fötter?
    Skaffa ett par Atan Polar 7mm så fryser du inte om fötterna!

Själv tänkte jag skaffa ett par CWM till händerna…

Mvh Stefan

• olanord

Medlem
    17 februari, 2006 vid 07:22

Kör med en GUL 6/5/4/3mm. Alldeles fantastiskt bra

• wiseguy

Medlem
    17 februari, 2006 vid 09:04

Jag fixar inte kallvattensurf med mina händer.. de blir som isbitar efter några minuter om det är kallare än 7 grader.. måste testa Dakine handskarna nångång för att se om jag kan ändra mig vad det gäller kallvattensurf 🙂 ..

Vad det gäller dräkter så finns det faktiskt bra mellanalternativ mellan torr och våt. Jag har en prolimit dräkt med ett suveränt bra vattenlås i ryggen. kommer knappt in nått alls, och om jag sätter på mig min väst med inbyggd huva från np så är den tät den vägen iaf!

• hellgren

Medlem
    17 februari, 2006 vid 09:21
    donpedro wrote:
    Jag kör med vanlig våtdräckt Gunsails 5/3 och den funkar fin fint året om! Hade premiär 11 januari och då vare inte mågnga grader kan jag säga. Men inga problems med värmen i kroppen, det är värre med fötterna och i vissmån händerna, men händerna har jag löst genom att köpa Da Kine CWM fötterna ere ständiga problemet men de e bara att bita ihop!

Jag anser inte våtdräckten som det mest vesäntiga när det gäller vintersegling, utan jag tycker fötter händer är värst. EN bra huvva är ochså ett måste.

Allvar!? Räcker det med en 5/3 året runt? Ingenting under eller över?

/Hellgren

• endy

Medlem
    17 februari, 2006 vid 09:26

Jag kör Pro-Limit ZF 5/3 steamer året om, senast som i onsdags
    Fungerar väldigt bra för mig, fryser inget om kroppen, det som är värst som påtalats tidigare är fötter och händer, jag kör med sockar i skorna och händer är inte så farliga för mig.
    När det är riktigt kallt har jag en short-john under och väst med luva över samt ytterliggare en luva över den.
    Vill man inte surfa när det är under +5 fungerar en 5/3 dräkt med luva och varma skor/handskar ypperligt.
    Sen sätter man bara ribban själv 😉

• mattap

Medlem
    17 februari, 2006 vid 09:34
    Endy wrote:
    När det är riktigt kallt har jag en short-john under och väst med luva över samt ytterliggare en luva över den.

Samma här, minus den extra luvan! Brukar ta surf uppehåll dec-feb mest för att det är så kallt att byta om och ogästvänligt i allmänhet!

Mitt feta tips är att köra 5/3 dräkt, denna funkar på sommaren åxå, förutom när det är riktigt varmt, sen är det bara att komplettera med short-john och väst med luva när det är riktigt kallt!

• pakke

Medlem
    17 februari, 2006 vid 13:11

var kan man köpa cwm handskar?´finns de några bilder?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt vs torrdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.