Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkter.

• Våtdräkter.

Publicerad av nordgren på 10 mars, 2003 vid 22:06

Tänkte köpa en 5/3 dräkt nu och undrar vilken man ska köpa.
    Vilka märken är bäst? Neilpryde, Ripcurl…?

Sen, hur kallt kan det vara i vattnet ungefär innan man fryser ordentligt med en vanlig t.ex. Neilpryde 3000 5/3 om man är nybörjare och ligger och plasker en del i vattnet?

Ja, helt enkelt allmänna tips om köp vore kanon.

JOHN_J_RAMBO svarade 21 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • oscar

Medlem
    11 mars, 2003 vid 07:23

Jag slog till på en Pro-limit Freezip evo.3 5/3 för 2890 på surfersworkshop. Har inte kört med den än men den stter grymt bra och alla detaljer håller toppklass.

Ska bli intresant att testa den i vattnet, har kört med en GUL torris från 96 i 5 år nu….

• sirgomez

Medlem
    11 mars, 2003 vid 07:47

jag kör på Neilpryde 3000-5/3 dräkten och den funkar till 6-8 grader i vattnet. sitter bra och kostade 2000 kronor.
    jag ska prova om 3-4 veckor igen grin.gif

• nordgren

Medlem
    11 mars, 2003 vid 21:26

Okej får kika på den också då. =)
    *Många att välja mellan*

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2003 vid 09:37

Mitt råd om du vill surfa länge: Satsa på två dräkter, köp en varm först å främst. Med tanke på den svenska sommaren så kan det räcka med en.

Själv har jag en Sola torrdräkt 5 mm och jag seglade senast i mellandagarna i år, utan att frysa om kroppen. Huvud och fötter är läätta å värma med rätt prylar men händer är en annan historia wink.gif

Kom igen, sässongen är på G // Jonas

• nordgren

Medlem
    12 mars, 2003 vid 09:45

Okej, jag har faktiskt inhandlat ett par neopren handskar, modell jakt/fiske på biltema, hehe ja vet, men dom var billiga (119:-) så man kan ju prova, dom är sköna att ha på sig men dom håller väll inte så bra kanske. (?) smirk.gif

• johan

Medlem
    12 mars, 2003 vid 10:16

Håller skulle jag tro att dom gör, men du kan nog räkna med tok-kramp.

Johan

• nordgren

Medlem
    12 mars, 2003 vid 19:44

Jasså, blir det för tjockt/mjukt grepp menar du?

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    12 mars, 2003 vid 20:05

cool.gif
    Jag handlade ett par sådana på biltema jag med förra året,
    värmen hjälper dom att hålla en del,men dom orsakar vissa kramp kännslor frown.gif..tyckte dom va goa en liten stund,men eftr nån timmes segling fick jag fin justera dom, fram med avbitar tången, jag klippte bort en plätt för handflatan precis nedanför finger vecken o lite runt om så undersidan av handen va fri..
    Det ville vecka sig just där handen böjer sig, överflödit med neopren(osmidigt)..men eftr jag gjort detta så mins jag inte att det va så dåligt.det e bättre en ingenting

• judo-freddan

Medlem
    12 mars, 2003 vid 20:41

Jag kör med NP 5000 5/3 som har en extra krage innanför dräkten. Mycket smidig och varm. Har sedan en väst med huva utanpå. Bara 0,5mm men kanon för man får inte in något vatten vid kragen + att det blir lika varmt för huvudet som med en mycket tjockare huva.

• nordgren

Medlem
    13 mars, 2003 vid 16:21

John_j_rambo: Okej får köra och prova lite sen kanske man får klippa å dona lite och se hur det går. wink.gif

Judo-Freddan: Okej är det semidryen? Ja den verkar riktigt schysst men kostar en del. =(

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    13 mars, 2003 vid 19:51

Det tycker jag du skall göra!
    Pappsen har ju ett par likadana,men han höll inte med mig wink.gif
    Så det e kanske en smaksak.
    Skriv järna va du tyckte om dom sedan cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkter.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.