Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkts tillbehör mm. från Tyskland?

  • Våtdräkts tillbehör mm. från Tyskland?

    Publicerad av topy på 5 oktober, 2008 vid 19:54

    Någon som har handlat därifrån ,skor handskar dräkter mm. Vet någon namnen på butiker på nätet. Har bara handlat från England, handskar,
    GUL torrdräkt och skor.Men borde finnas bra priser i Tyskland med.
    MVH Tomas

    molle73 svarade 15 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • xfel

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 20:51

    Vet inte om tyskland men scubastore.com hade hyffsade priser när jag köpte samt att de hade sakerna på lager och visste vad de sålde.

  • skotten

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 21:45

    why would you do that… I mean isnt it worth supporting your local dealer and getting the custmer service, and earn a bit of discount instead?

  • skejtar_henke

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 07:26

    Handla i tysklad. Du kan säket tjäna en 100 lapp….

  • topy

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 20:15

    @skotten 505573 wrote:

    why would you do that… I mean isnt it worth supporting your local dealer and getting the custmer service, and earn a bit of discount instead?

    Allready done that.

    man kanske sparar mer om man köper 1-2 dräkter 3 par handskar + skor, huvor mm.
    Svårt att hitta ett ställe i sverige som har allt på ett ställe.

  • skejtar_henke

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 20:21

    Jag vet två bra ställen i alla fall…. 😉 Jag kan berätta för dig om du är snäll!

  • molle73

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 20:21

    Då kan jag tipsa dig om Surf Robban i Limhamn. Han har mycket bra utbud, ger sjyssta priser och “lever surf.”
    Och kanske det viktigaste ändå, du kan prova grejerna..
    /M

  • skejtar_henke

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 20:28

    @Molle73 506344 wrote:

    Då kan jag tipsa dig om Surf Robban i Limhamn. Han har mycket bra utbud, ger sjyssta priser och “lever surf.”
    Och kanske det viktigaste ändå, du kan prova grejerna..
    /M

    Jag hoppas du driver nu. Visst han har affär och där finns grejor. Men jag ver ju så många som tycker att han är sådär. För att han är mer intresserad av kränga grejor än hjälpa en kund till rätt grejor. Inget olagligt i det. Men känns inte så skysst alla gånger. Ska själv säja att jag har handlat där själv nån gånger och det är min egen åsikt. Visst är vi alla olika så men sådär seriöst när det gäller kite känns det som.
    Vindsufing kanske är mer hans passion…..

    Bara min egen åsikt…….

  • skotten

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 21:30

    yeah henks is right… he aint all that clued up on kite stuff and I genuinely believe he doenst know he is selling overpriced old gear.

    http://www.kiteboarder.se
    http://www.ontopsports.com

    always the chance to try on stuff and of course discount given to large purchases backed up by on the beach customer service, spareparts etc.. It just doesnt get any better than that..

    visit kent and you will get your hands on the 09 mystic stuff as well..

  • gh0st

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 10:09

    @Molle73 506344 wrote:

    Då kan jag tipsa dig om Surf Robban i Limhamn. Han har mycket bra utbud, ger sjyssta priser och “lever surf.”
    Och kanske det viktigaste ändå, du kan prova grejerna..
    /M

    .. detta måste nog vara den absolut första gången jag hör någon rekommendera Robban i Limhamn =)
    Jag skulle hålla mig rätt långt borta från Robbans Surf i Limhamn om du inte gillar överpriser. Hört om flera personer som betalat hutlöst för riktigt gamla grejer. Alltså som Skotten säger, jag vet inte heller om han vet om att han tar överpriser för han är inte speciellt inne på kite men desto större anledning att hålla sig borta och välja någon som kan kite.

    Om du är i Malmö så hör av dig så kan vi ordna så du får prova allt på plats vad det gäller Mystics prylar och så ordnar vi en riktigt bra deal till dig.

  • hbgkitare

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 11:29

    Kan rekommendera denna sighten i UK, inga problem med att beställa grejer ifrån!

    http://www.wetsuitoutlet.co.uk/

  • lars_m

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 13:39
    skotten;506369 wrote:
    yeah henks is right… he aint all that clued up on kite stuff and I genuinely believe he doenst know he is selling overpriced old gear.

    http://www.kiteboarder.se
    http://www.ontopsports.com

    always the chance to try on stuff and of course discount given to large purchases backed up by on the beach customer service, spareparts etc.. It just doesnt get any better than that..

    visit kent and you will get your hands on the 09 mystic stuff as well..

    Yeah buy local!

  • falsterbo

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 18:42

    Redsnapper i Malmö, killen säljer våtdräkter handskar mm. Butiken finns på friisgatan nära chokladfabriken

  • topy

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 19:37

    @Lars_M 506520 wrote:

    Yeah buy local!

    Vill ej ha Mystic mer, hade de varit billigare så ok, men tycker inte de håller så bra för de priserna, sorry. annars är kent en toppen service inriktad kille, har handlat en del av honom.

    Redsnapper? finns det någon internetadress? Annars verkar surfspot.se ha prisvärda grejer.

    har tidigare beställt från U.K. med Jakob.

    Om någon vet någon sida från Tyskland så får ni skriva det….

  • skotten

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 00:36

    if you had bought them from us and there was a warranty issue, then it wouldnt have been a problem to replace it straight away. I dont know what your problem was, but you get what you pay for.. you should expect top dollar gear if you pay for it.

    Mystic are quite happy to take on board any problems riders have with the gear, they actually expect to hear it. Next time you know better.

  • yfo

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 08:43

    @skotten 505573 wrote:

    why would you do that… I mean isnt it worth supporting your local dealer and getting the custmer service, and earn a bit of discount instead?

    This thread was about buying from germany, nothing else.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkts tillbehör mm. från Tyskland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.