Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkts tips

  • Våtdräkts tips

    Publicerad av spexz på 12 april, 2011 vid 17:42

    Hej!

    Behöver en ny våtdräkt:
    Är 192cm lång och väger 77kg ca.

    Kommer ha Luleå som hemmaspot i sommar så det är ju inte jättevarmt:-)
    5/4/3 dräkt kanske?
    6/4 kanske blir för tjock?

    tack för tips och all hjälp!

    //Sami

    dawwg svarade 13 år sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • mjersen

    Medlem
    12 april, 2011 vid 18:10
  • aka_kalle

    Medlem
    12 april, 2011 vid 18:28
    mjersen;652299 wrote:

    kör på den med och den är riktigt nice

  • spexz

    Medlem
    12 april, 2011 vid 18:30

    Någon som är lång och har provat den?

  • lima-ko

    Medlem
    12 april, 2011 vid 18:58

    Ta fram ett måttband och kika “Size charten” på http://www.mysticboarding.com/products/men/wetsuits_winter/crossfire-63/black/ Om du fortfarande inte är helt säker kan du ringa Kent på On Top Sports så vägleder han dig i val av storlek, han är otroligt kunnig och väldigt service minded.

    Saxat från On Top Sports: “Storlekar: en av anledningarna till att våra dräkter är så populära är att de finns i storlekar som är av en typ som de flesta andra märkena inte erbjuder – riktigt långa och smala – ungefär så som många svenskar ser ut, så även om du är riktigt lång eller riktigt smal så kan du få perfekt passform. Enkelt uttryckt så att alla storlekar är extra långa (ca 5 cm längre än i tidigare variant så att en S egentligen borde heta ST (där T står för Tall), en M borde heta MT och en MT heta MTT o s v. Väldigt bra för oss svenskar som ofta är långa och smala! För storleksrekommendationer, se längst ner på sidan här!”

    Mvh,
    Andreas

  • jenselias

    Medlem
    12 april, 2011 vid 20:22
    Spexz;652305 wrote:
    Någon som är lång och har provat den?

    Jag är nästan exakt i din längd och vikt. Jag kör Mystic Cure 5/3 i Large Long och den sitter som en smäck.

    Edit:
    Hoppsan! Vi gör alla våra misstag sa igelkotten som klev ned från skurborsten.

    Det är ju engelska och då ska det vara LT som i tall. Annars blir det ju lite under bältet liksom. Sorry.

  • jonty

    Medlem
    12 april, 2011 vid 20:26

    Kommer funka fint på de här breddgraderna, har en 5/3 crossfire och den funkar så länge det inte är is på havet… Hur är isläget i Luleå?

  • spexz

    Medlem
    12 april, 2011 vid 22:09

    Vet inte ännu:-) Är kvar i Åre fortfarande men skall flytta upp efter säsongen.. Någon Lulebo som finns här man kan hänga med sen ?

  • mr-jibe

    Medlem
    13 april, 2011 vid 10:11

    Snåla inte på tjockleken!

  • skanepaul

    Medlem
    13 april, 2011 vid 11:00

    Jag har en Crossfire 5/3 2011 och är skitnöjd (som vanligt med Mystic!), jag är 191 och väger 84kg, har storlek LT.

  • jonty

    Medlem
    13 april, 2011 vid 11:18
    Spexz;652346 wrote:
    Vet inte ännu:-) Är kvar i Åre fortfarande men skall flytta upp efter säsongen.. Någon Lulebo som finns här man kan hänga med sen ?

    Kolla kitesweden.se är nog där lulekitarna hänger.

  • perl

    Medlem
    13 april, 2011 vid 12:26
    jenselias;652339 wrote:
    Jag är nästan exakt i din längd och vikt. Jag kör Mystic Cure 5/3 i Large Long och den sitter som en smäck.

    Edit:
    Hoppsan! Vi gör alla våra misstag sa igelkotten som klev ned från skurborsten.

    Det är ju engelska och då ska det vara LT som i tall. Annars blir det ju lite under bältet liksom. Sorry.

    Om Kent har kvar någon 2009a så kör på den (Curen alltså), Kent informerar att 2010 curen hade sämre neopren, och då går det lika bra med en Crossfire som är billigare.

    Jag hör både Cure 5/3 och Cure 6/5 med Crosstech (supervarm då den inte dunstar). Dessa är de bästa dräkter jag sett/provat, otroligt smida men ändå varma (speciellt 6/5an förstoss).

    Lycka till!

    /Per

  • johanw

    Medlem
    13 april, 2011 vid 14:33
    mjersen;652299 wrote:

    Kör samma grym dräkt!! sjukt varm

  • dawwg

    Medlem
    13 april, 2011 vid 15:19

    Kör en rip curl f-bomb 6/5/4, kanon dräkt. både för vågsurf och kite.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkts tips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.