Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräktsfrågor

  • Våtdräktsfrågor

    Publicerad av ban på 26 mars, 2007 vid 15:03

    Hej!

    Jag behöver tips om våtdräkter! Är återfallssurfare efter nästan 20 års uppehåll som just köpt bräda och behöver tips om lämplig dräkt. Hur tjock dräkt är lagom om man tänker sig att börja säsongen snart och hålla på en bit i på hösten? Vilka dräkter är bra utan att för den skull tömma hela kontot osv.
    Är 182 cm i strumlästen och väger ca 75kg dvs ganska långsmal. Tacksam för alla tips!

    royn svarade 17 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • calle_b

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 15:13

    en 5.3mm i storlek 52 fungerar säkert kanon, kanske storlek 50.. Helt klart “bra o billigt”. Det finns oerhört mycket olika dräkter från olika märken. Jag köpte dräkt från http://www.vindsurfing.se och den fungerar kanon. (dvs håller värmen…)

    Ha d gott och välkommen tbax 🙂

  • jonteasu

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 16:00

    Neil Pryde 3000 5/3mm har jag, den funkar bra och är ganska billig också.

    http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=61_62&products_id=194

  • oaxen

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 17:49

    @jonteasu 372491 wrote:

    Neil Pryde 3000 5/3mm har jag, den funkar bra och är ganska billig också.

    http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=61_62&products_id=194

    För ett par år sedan vattentestade jag ett antal av marknadens bättre våtdräkter. Kan bara hålla med ovanstående om att NP 3000 5/3 är en mycket prisvärd dräkt. Samtidigt vet jag att somliga har klagat på kvallen. Har en kortärmad NP och en torris från 05 och är MYCKET nöjd med NP. Hade själv uppehåll mellan ’95-’02 och kunde konstatera att det som förbättrats mest under tiden var våtdräkternas flex och passform.

    Rip it up!

  • stinger

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 06:25

    Jag gillar också min NP3000-dräkt. Lite fippel när man ska täta nacken bara men får man ihop det på rätt sätt så funkar det bra. Men med facit i hand väljer jag en dräkt med horisontell dragkedja nästa gång.

  • hakman

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 08:17

    Om du ska köra i Sverige så ska du lätt fixa en Ripcurl Bomb-dräkt. Man kan tydligen köra i polarklimat med den utan att förfrysa. Hade jag haft råd hade jag köpt en sådan direkt. På sommar/vår kan du bara ha nån billig 3mm med korta ärmar, det lär vara den perfketa kombinationen.
    Fan va jag är sugen på att surfa nu.

  • royn

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 09:33

    Kan varmt rekommendera NP 5000…..en super dräkt som är grymt smidig. Har ett speciellt “vattenlås” runt halsen som knappt släpper in något alls. Klart, den är ju lite dyrare än NP 3000 (som jag ej har testat) men kanske värt de extra kronorna om man slipper frysa.
    Sommartid kör jag en NP NPX (3/2) , också en kanon dräkt som är supersmidig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräktsfrågor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.