Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräktslim..

  • hengo

    Medlem
    12 februari, 2010 vid 01:41

    haha trodde verkligen det stod “våldtäksfilm”.

    sorry, nei, vet ej. Men detta är steffo så jag kommer nu ändå häva ur mig någonting jag inte har nån erfarenhet av: liquisol (eller hur de nu stavas) är grymt bra!

  • sala

    Medlem
    12 februari, 2010 vid 06:15
    hengo;598231 wrote:
    haha trodde verkligen det stod “våldtäksfilm”.

    sorry, nei, vet ej. Men detta är steffo så jag kommer nu ändå häva ur mig någonting jag inte har nån erfarenhet av: liquisol (eller hur de nu stavas) är grymt bra!

    flytande sula finns på bauhaus!

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    12 februari, 2010 vid 07:33

    Bättre du köper neoprenlim finns att köpa hos Kent på OnTopSports.

  • byguy

    Medlem
    12 februari, 2010 vid 08:38

    Använd inte liquisole. Limmfogen blir för stel så dräkten spricker runt fogen. Gör som Thorbjorn säger och använd neoprenlim. Tyvärr brukar en sådan limmning ge sig efter ett tag, men materialet runt fogen spricker inte, så det är bara att limma om.
    Förmodligen uppstår separation i fogar där man får en lokal spänningsansamling vilket gör att reparation bara hjälper en tid.

  • skotten

    Medlem
    12 februari, 2010 vid 14:06

    single layer or double layer? neoprene glue should work, be carefull not to use anything too stiff or it will just rip up again

  • farbrorfraz

    Medlem
    12 februari, 2010 vid 14:28

    får du inte tag på neoprenlim så är vanligt hederligt svenskt kontaktlim i princip samma sak, fast med “fel” färg…kladda på, trycka ihop, dra isär, vänta 10min trycka ihop…har använt det för att laga, funkar som med ovan nämnda neoprenlim

  • jakobb

    Medlem
    12 februari, 2010 vid 15:39
    hengo;598231 wrote:
    haha trodde verkligen det stod “våldtäksfilm”.

    hahahaha jag med… hade kunnat bli riktigt intressant ; )

  • spohl

    Medlem
    12 februari, 2010 vid 21:56

    Kolla i någon dykbutik om det fortfarande finns “nylonlaglappar” som man stryker på för att få dragavlastning efter att man lagat revan med noprenlim. Det var bitar om ca: 15×15 cm som man klippte bitar från.

    Fungerar perfekt till att förlänga livslängden på handledstätningar som börjar spricka.

  • mangsta

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 13:04

    Neoprenlim funkar fint men som sagt går upp igen, tar till mig tipset med laglappar som dragavlastning…hade varit bra giid om det håller längre då!

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 13:36

    Tänk på att neoprenlim är färskvara när det börjar och bli segt är det dags att köpa ny tube.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräktslim..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.