Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräktsproblem

  • Våtdräktsproblem

    Publicerad av Aquario på 26 mars, 2021 vid 10:53

    Köpte i dagarna en ny våtdråkt inför säsongen 2021 och upptäckte att kardborrelåsningen i halsen har en tendens att fastna i fodret på insidan när man tar av och på dräkten. är det någon som har ett bra tips på hur man undviker detta? Inte så kul att förstöra insidan på en ny dräkt innan den ens kommit till användning.

    kris68 svarade 2 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mexi_

    Medlem
    26 mars, 2021 vid 17:35

    På min finns det en liten rödfärgad yta där man ska fästa den när man inte använder den, har du något liknande?

    Köpte i dagarna en ny våtdråkt inför säsongen 2021 och upptäckte att kardborrelåsningen i halsen har en tendens att fastna i fodret på insidan när man tar av och på dräkten. är det någon som har ett bra tips på hur man undviker detta? Inte så kul att förstöra insidan på en ny dräkt innan den ens kommit till användning.

  • erike

    Medlem
    27 mars, 2021 vid 08:52

    Om du har en dragkedja i ryggen så kan du ju göra ett blixlåshänge an den luddiga sidan av ett kardborrband.

  • Aquario

    Medlem
    27 mars, 2021 vid 16:08

    Tack för tipsen, har lyckats vika halsfliken nedåt så att den fastnar parallellt med blixtlåset, sitter inte speciellt hårt men tillräckligt för att inte fastna i fodret på insidan.

  • kris68

    Medlem
    10 april, 2021 vid 21:29

    Antar att du har en RipCurl?

    Insidan på min dräkt förstörs iaf av kardborrelåsningen (som i sig själv är fruktansvärt aggresiv), och jag var tvungen att sätta på en bit med löst kardborreband för att reducera storleken på “flärpen” som annars sätter sig fast i fodret (ja, jag viker såklart ner den i den röda ytan som är avsedd för detta, men på min dräkt är den felkonstruerad, och det röda området är altför litet).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräktsproblem

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.