Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vatten i masten

  • Vatten i masten

    Publicerad av Aquario på 13 oktober, 2013 vid 07:15

    Hej!
    När jag riggade ned min utrustning som varit uppriggad hela sommaren upptäckte jag att det fanns lite vatten i underdelen på min 430 mast. Vid närmare undersökning fann jag en gummiplugg som jag kunde trycka ut med ett VP-rör.

    Finns det någon som vet om det skall finnas gummipluggar i en Simmer SC-6 eller kan det vara pluggen från en förlängare som fastnat?

    henryk svarade 10 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • robin

    Medlem
    13 oktober, 2013 vid 10:37

    det är många master som har en plugg men också en del som inte har det. bara att peta bort den, den behövs inte.

  • henryk

    Medlem
    14 oktober, 2013 vid 08:53

    ? Vet inte om Simmer tätar sina underdelar. Neil Pryde tex har ju alltid tätade master med separata fickor i mastfodralet för över och underdelar, medans tex Gaastra kör med otätad underdel där överdelen då ska förvaras i underdelen (värdelöst-ligger och skramlar i bilen)
    -Det är väl alltid bra med en mast som tar in minimalt med vatten även om det rinner ut när man kör. Vem vill inte alltid ha en så lätt rigg som möjligt !?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vatten i masten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.