Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vatten temperatur

  • Vatten temperatur

    Publicerad av kamaaina på 13 mars, 2004 vid 13:29

    Är det någon som harkoll på någon websida där man kan få uppdateringar på vattentemperaturer? Hur kallt är det just nu? Fan det skall ju blåsa 12-16 på måndag, är det någon i Göteborg som skall ut, ser ut som sydväst så Askimsviken skulle ju funka. 5-10 grader varmt har de lovat. Vad tror ni?

    skarabe svarade 20 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • racso

    Medlem
    13 mars, 2004 vid 13:41

    Vattentempen håller väl sig ganska konstant nu, det dröjer ett tag innan den börjar gå upp. Så är det bara 5grader i luften och uppåt är det inga problem alls. Vi var ute idag på sydkusten och här var inte mer än 2-3 grader i luften och det gick det med. Är man sugen så är man. Desto tidigare man börjar desto bättre är man när säsongen drar igång på riktigt, tänk på det!

    Kör man nu, så kommer man ju tycka att 10 grader är en baggis, coh då blir det en lååååång surfsäsong…

    Aloha,
    Oscar

  • kamaaina

    Medlem
    13 mars, 2004 vid 13:46

    Låter ju vettigt, hur mycket neopren har ni på er där nere i svedala? Kommer ju ganska nyss från Hawaii, så jag lär ju får en chock, man får bara hoppas att ingen kroppsdel trillar av.
    /BigF

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 mars, 2004 vid 15:44

    man kan väl inte bli bättre nu, för man vill väl absolut inte bada…bara åka fram och tillbaka ger väl inget confused.gif

  • kamaaina

    Medlem
    13 mars, 2004 vid 16:15

    Jag anatar att han menade att säkerhet, styrka osv blir bättre om man kommer igång tidigt. Vet ju själv att man e rätt klen första passet på året…men det kanske bara e jag

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 mars, 2004 vid 16:33

    Vad jag menar är att balans och skit blir ju lite ringrostigt när man har ett litet vinteruppehåll. Men det är klart att man laddar lite ändå, på måndag blir det freestyle och det är ingen mening att sticka ut och träna på nya trick om du är rädd för att trilla i, eller hur…

    Oscar W

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 mars, 2004 vid 17:34

    Jag vet inte vad dom kör i Svedala, men här nere i på sydkusten av Skåne(Mossbystrand ligger vid Abbekås) körde jag med 5/3 och skor, rashguard, och huva. Enda problemet var händerna, mina tumvantar med öppen handflata får nog vänta lite. Nästa gång kommer jag köra med helstängda handskar, det sämre greppet till trots!

    Oscar W

  • danneman

    Medlem
    14 mars, 2004 vid 14:43

    Grötö norra i gbg 2.2 grader torrdfräkt rekomenderas

  • skarabe

    Medlem
    15 mars, 2004 vid 08:14

    Inte särskilt detaljerad, men denna ger ju ett litet hum om tempen.. http://www.oceanweather.com/data/NorthSea/sst.html

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vatten temperatur

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.