Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattentätt fordral iPhone 6 för Ws

  • Vattentätt fordral iPhone 6 för Ws

    Publicerad av filipl på 4 augusti, 2018 vid 16:41

    Hej,

    Är det någon som har tips på bästa lösning och produkt så att jag kan ha min iPhone 6 på överarmen när jag windsurfar? Och kan tala genom fordralet?

    Inköpsställe?

    Stort tack!

    Filip

    cottin svarade 5 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • cottin

    Medlem
    4 augusti, 2018 vid 18:18

    Jag har kört med ett fodral från Lifeproof till Galaxy 6 I ett år nu. Har aldrig läckt in på 30+ sessioner. Kan prata genom men om man är ute i 8 m/s så får man prata högt. Men sms funkar ok. Har den i en ficka på flytvästen. Hade den först i ett armfodral för löpning men svårt att få att sitta på våtdräkten. Blev lätt blodstockning.

  • cottin

    Medlem
    4 augusti, 2018 vid 18:20

    Jag testade med billigare fodral som är som en påse man försluter först. Vissa billiga gick sönder och läckte, de dyra fungerade men blir klumpiga och nästan omöjligt att trycka på skärmen för sms och ringa.

  • sundheden

    Medlem
    4 augusti, 2018 vid 19:29

    Av ren nyfikenhet… varför vill man prata i telefonen medan man surfar?
    Nödsamtal visst.

  • sailortrash

    Medlem
    4 augusti, 2018 vid 21:46

    Alternativ till Gps klocka…

  • filipl

    Medlem
    5 augusti, 2018 vid 11:37

    Tack!

    Skall beställa 🙂

    Filip

  • filipl

    Medlem
    5 augusti, 2018 vid 11:39

    Tänker främst nödsamtal, om jag seglar ute på sommarstället sent på hösten/vintern, ioch behöver hjälp

  • cottin

    Medlem
    9 augusti, 2018 vid 13:53

    @filipl ett snabbt tips om Lifeproof: gummiringen som sluter tätt mellan de 2 delarna av skalet måste ligga rätt, kolla så att det “kläms på rätt sätt” när du stänger igen skalet. Lite rolig timing men veckan efter att jag rekommenderat Lifeproof så korvade sig gummiringen i mitt skal igår och det läckte in vatten 😭 Men har annars funkat i 1 år och känns som halvt mitt eget fel ändå.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattentätt fordral iPhone 6 för Ws

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.