Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vattentemp i Sthlm-trakten?
-
Vattentemp i Sthlm-trakten?
Publicerad av anonym-anvandare på 22 oktober, 2002 vid 19:18Är det någon som har koll på vattentempen kring Sthlm.
Är det kallare i Östersjön än i Mälaren?Funderar på om det är värt att bege sig ut imorgon nämligen
anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Jag har inte koll på gradantalet men det går alldeles utmärkt att surfa i Mälaren iallafall.
-
Du kan nog köra utan våtdräkt, jag badade i torsdags utanför Trosa, Södertörn. Varmt å gött! (Speciellt som nog Mälaren inte har något ljupare kallare vatten som har blandats med ytvattnet såhär års)..
Mesar får tillåtelse att bära fegdräkt.
-
Samma här. Funderar starkt på Näsby park eller Viggan… Får hoppas att det inte är för kallt bara… Ser ut o bli hyfstat kallt i luften oxå… Men det kanske funkar me dubbla våtdräkter
Vi får se, om det är shysst imorrn med sol o sån´t så drar jag ut sista dagen för i år….
Ha d gott
-
Mälaren lär ju inte vara nå problem de lär ju snart vara över kokpunkten med allt j-a bajsvatten!!
-
Hallå
körde på baggen i går och jag fick satans ont i huvet när jag trillade efter ett litet hopp, så man bör han nån sorts luva. men det funkade bra med en vanlig våtdräkt.
Det var nog inte mer än 4 grader skulle jag tippa.
/abbe
Logga in för att svara.