Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vattentemp öland?

• Vattentemp öland?

Publicerad av anonym-anvandare på 16 juni, 2005 vid 10:50

Hur varmt är det eller snarare sagt ska man köra i långärmad våtdräkt eller kortärmad?
    har aldrig varit där så jag undrade om man kan parka bilen på nån parkering och sova i den utan att få för mycket arga folk på sig, finns det toaletter och duchar på haga park och framförallt hur är det mad vinden och brisen?

Och en til fråga kostar det nåt att åka över bron nuförtiden eller är det gratis

micke

anonym-anvandare svarade 19 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    16 juni, 2005 vid 12:42

Jag har för mig att somliga blir sura för att man snuvar campingen på pengar. Å andra sidan, om man absolut envisas med att snåla är det väl bara att köra nån kilometer (typ ut på alvaret) och parkera där när det är dags att sova.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2005 vid 12:55

Finns det nån allmän parkering vid vattnet eller är det deras privata?

• anna79

Medlem
    17 juni, 2005 vid 10:56

Det finns en parkering vid ÖWC men där får du bara stå till 21 (tror jag). Själv campade vi på campingens parkering precis intill i tron om att var ok…(inte att rek.) Toaletterna kommer du åt men duscharna är låsta om du inte checkar in och står på ”riktiga” campingen (130:-/dygnet).
    Det kostar inget att åka över bron.
    Jag körde i långärmat för två veckor sen men enl. uppgift är det nu 17-18 grader i vattnet.
    // Anna

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2005 vid 13:56

har överskottsbolaget öppnat där än då?

• styret

Medlem
    19 juni, 2005 vid 16:25

kortärmat, folk badar och stojar, jag bvar ute och snorklade i en timme i bara shorts idag. viltcamping funkar vid fågeltornet eller nere i kleva. parkeringen vid vattnet är klubbens för besökare så där är du välkommen.
    gratis att åka över bron. toalett och duschar är öppet till 17 vid stranden. ÖB är öppet. välkommen

• imported_macts

Medlem
    20 juni, 2005 vid 10:44

Jihaaa! ÖB har öppnat igen alltså! Då kommer jag ner.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2005 vid 19:40

tackar för all info blev kanon till slut 6 heldagar med bris på det hela, en halvdag (regnet kom), och en vindstilla, å då had jag ändå bara 6,9 som största segel, kommer säkert tillbaka.

micke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vattentemp öland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.