Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vattentemp tarifa?

  • Vattentemp tarifa?

    Publicerad av spexz på 21 maj, 2010 vid 18:29

    Tja!

    Någon som vet vad det är för vattentemp i tarifa nu?

    Behövs en helvåtdräkt eller räcker det med en shortie?

    Min dragkedja pajjade på min 5-4-3 dräkt, det funkar ju att köra med den men den blir ju helt öppen i ryggen:-) Går att fästa på kardborre bandet vid halsen.

    Vad tror ni?

    spexz svarade 13 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jbi

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 18:53

    Var där för 2 veckor sen. Gissar på att det är 16-17 grader i vattnet, varmt o gott i luften. Körde själv med heldräkt 3/2mm o de va perfekt. Många körde med shortie men tror de kan bli lite kyligt för längre pass.
    /JB

  • spexz

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 19:11

    hmm kanske shortie+ en top med luva..luvan behöver man inte ha på men man får lite mer värme på överkroppen..
    Eller är våtdräkter billiga där?

  • walle

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 19:16

    våtdräkter e inte billigare där!

  • olandstoken

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 21:42

    Jag har en shortie som jag köpte i Tarifa 2008 när vi var där 4månader, den är knappt aldrig använd 🙂 heheh.. vi var där jan-maj, det kanske är varmare i vattnet längre fram som nu?
    Man ska även ha i åtanke vad man är ute efter innan man parkerar sig i Tarifa, det blåser pungen året runt, men är inte speciellt bra om man är ute efter plattvatten. Finns laguner som är surfbara några dagar per månad, men dom fylls snart av kiteskolor och militanta tyskar, och ett offshoreställe som är relativt riskabelt att köra på. Finns en del vågställen som är ok dock 🙂
    Hade jag valt att parkera mig nånstans en längre tid igen skulle det nog få bli nån annan stans. Men vill man ha mycket halvdant surf varje dag i nån eller ett par veckors tid eller helt enkelt nöjer sig med jordens jävligaste chop så funkar det rätt ok.

  • spexz

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 22:54

    haha skönt!
    Vi blir bara där en vecka så lite chop får man stå ut med!

    Hoppas på någon lagun är åkbar nu annars!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vattentemp tarifa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.