Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattentemperatur i mälaren!!

  • svenne

    Medlem
    25 april, 2008 vid 13:00

    Det var åtta grader i Näsby park förra helgen, så det är löjligt bra temp nu.

  • steos

    Medlem
    25 april, 2008 vid 13:18

    körde med 3/2 i Näsby park förra helgen och då badade jag en hel del. Det var lite kallt om kulpåsen men annars ingen fara.

  • surfing_is_great

    Medlem
    25 april, 2008 vid 16:50

    Okej..Funderar på att åka och köpa en ascan polar men vantar och skor nästa lördag när surfspot öppnar sin butik nästa lördag och undrar då ifall de paketet blir för varmt över kanske 12 grader i vattnet, brukar va ganska frusen av mig men vill ju inte heller bada i min egen svett..
    Va hos morsans hus på Ekerö och lämnade mina nya vindsurfgrejer idag och gick ner och kände på vattnet och trodde fan ja skulle få kramp i handen efter sisådär 3 sek..men sugen kan man ju inte låta bli att bli sugen när man har 10 meter till vattnet från huset samt ny lättvindsutrustning:D

  • jps

    Medlem
    25 april, 2008 vid 16:56

    Enligt denna är de ca 8 grader i Skärgården: http://www.bullandomarina.se/vind.asp

    Vet inte om det är varmare eller kallare i Mälaren.

  • svenne

    Medlem
    25 april, 2008 vid 17:16
    surfing_is_great;460871 wrote:
    Okej..Funderar på att åka och köpa en ascan polar men vantar och skor nästa lördag när surfspot öppnar sin butik nästa lördag och undrar då ifall de paketet blir för varmt över kanske 12 grader i vattnet, brukar va ganska frusen av mig men vill ju inte heller bada i min egen svett..
    Va hos morsans hus på Ekerö och lämnade mina nya vindsurfgrejer idag och gick ner och kände på vattnet och trodde fan ja skulle få kramp i handen efter sisådär 3 sek..men sugen kan man ju inte låta bli att bli sugen när man har 10 meter till vattnet från huset samt ny lättvindsutrustning:D

    Äh, jag gillar inte heller att frysa. Jag kör 5/4 i juni. 🙂

  • Oregistrerad

    Gäst
    25 april, 2008 vid 17:30

    @surfing_is_great 460871 wrote:

    Okej..Funderar på att åka och köpa en ascan polar men vantar och skor nästa lördag när surfspot öppnar sin butik nästa lördag och undrar då ifall de paketet blir för varmt över kanske 12 grader i vattnet, brukar va ganska frusen av mig men vill ju inte heller bada i min egen svett..
    Va hos morsans hus på Ekerö och lämnade mina nya vindsurfgrejer idag och gick ner och kände på vattnet och trodde fan ja skulle få kramp i handen efter sisådär 3 sek..men sugen kan man ju inte låta bli att bli sugen när man har 10 meter till vattnet från huset samt ny lättvindsutrustning:D

    Det BLIR varmt! Vid dem här årstiden är solen så stark, så man blir som en kokt kåldolme. Jag brukar köra 5mm under maj och sen 3mm from juni. När det blir för varmt i kåldolmen e det bara hoppa i drickat och dra ut halsringningen och känna hur klockspelet fryser till is (för svalka). Kör man våg eller freestyle lär detta inta bli nå problem efterssom man sköljer igenom dräkten ändå i alla vurpor.

    /Fjant

  • thomme

    Medlem
    25 april, 2008 vid 17:37

    Körde formula i förrgår i sol, 15 grader i luften och 5/3 dräkt och svettades floder. Nästa gång kör jag 3 mm kort ärm dräkten istället. Men om jag räknar med att bada mkt åker nog 5/3 på igen.

  • surfing_is_great

    Medlem
    25 april, 2008 vid 18:05

    Okej kort sammanlagt kan man gå och köpa sig sitt paket med neopren för att kunna köra mer eller mindre året runt och för att om en månad dra fram sin 3mm heldräkt sen dom sköna sommarbrisdagarna på semestern köra shorty:D:D
    aa varför inte upp till bevis:D

  • surfing_is_great

    Medlem
    25 april, 2008 vid 18:23

    Ingen som provat att montera en öl hållare på storbrädan för dom där snuskvarma dagarna under semester, ja menar på sällskapsresan surfas de runt me en hel back backpå..måste ju funka:D

  • Kjello

    Gäst
    25 april, 2008 vid 20:22

    Ingen vits att släpa med snuskvarm öl, en snuskvarm sommardag.

  • thomme

    Medlem
    25 april, 2008 vid 20:24

    F2 hade väl drickaställ på racebrädorna för något år sedan

  • bicless

    Medlem
    26 april, 2008 vid 06:47

    Jag tror du kan köra Polar större delen av säsongen. Jag kör polar klar majoritet av dagarna (är lite frusen av mig) och en convertible framförallt Juli när det är varmt och soligt. Skulle jag ha bara en dräkt hade jag haft polaren. Hällre varm än kall.

    Bicless

  • jps

    Medlem
    26 april, 2008 vid 15:53

    @JPS 460872 wrote:

    Enligt denna är de ca 8 grader i Skärgården: http://www.bullandomarina.se/vind.asp

    Vet inte om det är varmare eller kallare i Mälaren.

    Nu vet ja det…

    9,5 grader idag mellan Alvik och Hägersten.

  • surfing_is_great

    Medlem
    29 april, 2008 vid 16:40

    Hur tror ni de funkar utan våtskor på torsdag? kramp varning lr överkänslig?

  • jps

    Medlem
    29 april, 2008 vid 17:01

    Kaaaaalllltttt. Utan huva och handskar blir nog bra men våtskor är nog ett måste.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattentemperatur i mälaren!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.