Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våt/torrdräkt Ascan Icehawk 6 mm

  • kitemaster

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 14:45

    Jag har provat Polar, och den var faktiskt förvånansvärt prisvärd. Inte riktigt lika varm som lyxdräkter som typ ION Strike, men ett grymt bra alternativ om man inte vill betala så mycket.
    Bra i rörlighet och värme, budgetkänsla i handleder och fotleder.

  • nille85

    Medlem
    10 maj, 2010 vid 20:53

    Jag lånar/återuppväcker den här tråden lite…

    Ska börja med kitesurfing nu så fort jag fått min 3e dag på kursen avklarad och tänkte börja med att skaffa våtdräkten (som är det jag tänkte köpa nytt). Strike ION körde jag på kursen och den var ju ok…hade dock för stor dräkt så funkade nog inte riktigt som den ska, men dyr är den!

    Kollade därför på billigare alternativ som jag kan få tag på i Lund. Ligger och väger mellan Ascan polar, prolimit global eller assault, några synpunkter/tips på dessa modeller? Kommer det in mycket mer vatten än i strike? mycket kallare?

  • milkman

    Medlem
    10 maj, 2010 vid 21:06

    ProLimit Assault har jag kört i alla år. Grym dräkt i bästa neprene och senare modeller med trelagers neoprene på mage och bål. Om du kommer över den modell som har inkluderad väst inuti (tror det var 2009 eller 2008 modellen) så satsa på den. De nyare har samma typ av inre krage som vi är vanan vid.

  • skotten

    Medlem
    10 maj, 2010 vid 22:08

    why not look at the mystic, there is a reason everyone uses them : ) mystic venom steamer is under 2000sek!, bitchin wetsuit, and looks pretty nice too : )

    you will of course get the chance to try before you buy and admire all the nice extra touches mystic puts into their gear that makes life nicer : )
    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=29&products_id=607&osCsid=fb779c857f3ade1ee363f2392df00247

  • pontusande

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 07:17

    Jag tycker att NPX gör riktigt fina dräkter, köpte själv en oneill för drygt 3000 men kände mig besviken över mitt val när jag fick jämföra med en NPX Assassin som kostar nästan en tusenlapp mindre. Neoprenet känns nästan som silke, skydd för att vatten ska komma in i nacken osv. Tror inte det går att hitta en mer prisvärd dräkt i Sverige.

    NPX Assassin på surfers.se

  • rydstrom

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 07:52

    Med risk för att inte tillföra något, jag använder en 5/3 dräkt året runt och tycker det räcker gott, på vintern kan man komplettera med en schysst väst/huv kombo för ökad värme. Jag kör i dag rip curl, som har lite tveksam kvalle på sömmarna, men istället fruktansvärt bra garanti.

  • skotten

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 12:17

    yeah the glue in the ripcurl suits is made for water a bit warmer than ours… noone has mentioned the macdaddy of all suits in the winter though, xcel : ) everyone I know that has one swears by them through the winter months

  • nille85

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 15:17

    Oj, det var många svar 🙂

    Verkar finnas en hel massa våtdräkter kring 2000…gjorde det fan inte lättare att bestämma sig :frown:. Tror ni man kan få en bättre deal då jag har två kompisar som jag gick kursen med och alla vill ha våtdräkt, handskar, skor, huva?

  • macedu

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 15:35
    skotten;611028 wrote:
    why not look at the mystic, there is a reason everyone uses them : ) mystic venom steamer is under 2000sek!, bitchin wetsuit, and looks pretty nice too : )

    you will of course get the chance to try before you buy and admire all the nice extra touches mystic puts into their gear that makes life nicer : )
    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=29&products_id=607&osCsid=fb779c857f3ade1ee363f2392df00247

    I totally agree with “whiskeyman”…. I bought one one this winter and it lost it´s virginity in 0-1 degree and with the tight headpart in same brand…. Why English….what the…..

    Mystic är grym, körde den i 0-1gr och sen hade jag köpt mystics värstinghuva som man stoppar in i dräkte etc… INGA läckage att prata om…. nästa uppgradering blir dojjorna som var det som var värst!
    Och den ser nice ut oxå….
    Jag är 188 och väger 92(obs LEAN) och har då XLT, har sen en med “halva ben” den vita(!!??!) den är LT och funkar med, men tight över axlar och bröst(LEAN) men den är tunnare och därmed flexiblare!

    /mac

    /mac

  • nille85

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 15:56

    Är det en mystic venom då eller?

  • skotten

    Medlem
    11 maj, 2010 vid 16:14

    PM me your number, if all three of you buy gear I can at the very least offer a free tshirt : )

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våt/torrdräkt Ascan Icehawk 6 mm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.