Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våt/Torrdräkt /Värme /kyla

• Våt/Torrdräkt /Värme /kyla

Publicerad av gammel-ippa på 7 augusti, 2007 vid 17:46

Mitten på 80-talet köpte jag en Onéil Oasis som jag var mycket nöjd med.
    Sedan blev det en Bodyglove, också helt ok. Men sedan skulle jag köpa mig en varm vår/höstdräkt och blev i en shop rekomenderad att köpa en Nisse Pryd
    3/4. Jag har aldrig frusit så mycket ( även på sommaren när det är ruskväder)
    så nu står jag inför hösten och vill ha en VARM och SMIDIG dräkt . VAD SKALL JAG KÖPA?

Mvh/ Frusen gammelgubbesurfare

rasmus_w svarade 17 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • ola_p

Medlem
    7 augusti, 2007 vid 19:28

En 3/4 skall du i vart fall inte ha, det är ju en dräkt för sommarhalvåret.

Jag kör PL Assault Series 5/3, Väst med huva, monoshort och om det är riktigt kallt även en tjockare huva och handskar. Skor har det varit lite blandade sorter, senast ett par Atan, som dock sjunger på sista versen redan efter ett halvår. Det håller tätt och är varmt så länge det känns värt besväret att ge sig ut på vattnet (jag tycker hagelstormar känns oinspirerande).

Edit: Faktum är att Assaulten blir för varm innan det är lagom med kortärmad 4/3a, jag skulle behöva investera i ett mellanting för sen vår/tidig höst/sommar med skitväder…

• rasmus_w

Medlem
    7 augusti, 2007 vid 22:25

Idiotfråga: Det är väl bra passform på dräkten? En dräkt med dålig passform är alltid en svinkall dräkt, hur tjock den än är.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våt/Torrdräkt /Värme /kyla

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.