• _dave

    Medlem
    26 juni, 2017 vid 11:09

    @apelgard 744398 wrote:

    Undrar om någon vaxar sina linor/depowerlinan för att de ska hålla bättre. Och om någon i så fall kan rekommendera nått vax.

    Gör en stor skillnad tycker jag.

    Jag doppar hela linan i varm sterinvax. Akta bara om du har någon form av stopper eftersom linan blir lite tjockare.

    Alternativet är att gnida in kall vax. Här använder jag bivax.

  • yfo

    Medlem
    28 juni, 2017 vid 09:47

    Behövs detta verkligen? Har aldrig haft problem. Har era gått av någon gång? Vad kör ni för märke?

  • pelle-surf

    Medlem
    1 juli, 2017 vid 07:22

    @yfo 744442 wrote:

    Behövs detta verkligen? Har aldrig haft problem. Har era gått av någon gång? Vad kör ni för märke?

    Jag kör på Naish och där är ju problemet med slitage på dp linan sen länge känt. På bommarna efter 2015 har man därför ett monterat glid / slitageskydd av plast i genomföringshålet på bommarna. Upptäckte precis nyligen att glidskyddet på min naishbom från 2015 behöver bytas då den är utsliten, linorna har däremot klarat sig skapligt. Jag har på tidigare Naishbommar kört av flera dp linor, trots att jag försökt impregnera dom med stearin, en av linorna höll knappt ett halvår.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.