Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Växla pengar venezuela?

  • Växla pengar venezuela?

    Publicerad av tuben på 3 januari, 2006 vid 22:49

    som jag har förstått det är det kasst att ta ut pengar i venezuela pga nån fast växelkurs?
    Är det enda sättet att inte förlora en massa pengar att ta med dollar från sverige?
    Jag ska ju vara där ett tag. Lite nervöst att släpa med sig massa kontanter på fickan…

    Några tips?

    p-a svarade 18 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • alexasu

    Medlem
    3 januari, 2006 vid 23:09

    vad jag har hört så ska man ta med sig amerikanska dollar dit och växla till venezuelansk valuta på plats. dock ska man växla så lite som möjligt och vänta så länge som möjligt då valutan sjunker ständigt, dvs dina dollar blir mer och mer värda hela tiden.

  • tuben

    Medlem
    3 januari, 2006 vid 23:14

    är med på det där med att ta med dollar. Men är det de ända sättet att kringgå förlust av pengar?

  • luuddee

    Medlem
    4 januari, 2006 vid 22:20

    kolla med forex.. det går på ngt sätt eller gick innan att typ växla elelr binda sitt vanliga visakort till forex o på så sätt få ut bättre kurser..

  • che_riff

    Medlem
    9 januari, 2006 vid 10:52

    Det finns två växlingskurser :). En på gatan och en officiell :). Jag föredrar gatan. När jag vara där fick man dubbelt upp!! Man vill stimulera handeln mellan de angränsande länderna och försvåra handeln med USA. Butiksägarna behöver dollar, men kan inte växla till sig i banker, för att handla med leverantörer från USA. Den troligtvis viktigaste faktorn är nog dock att man inte vill ha sina besparingar i en valuta som devalverar lite hur som helst, TROR JAG.

    /J

  • p-a

    Medlem
    15 januari, 2006 vid 18:15

    Någon som tagit med sig resechekar känns ju lite säkrare an kontanter?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Växla pengar venezuela?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.